|
Lcd skærm blinker |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Maj-2014 kl. 18:28 |
Har en Samsung syncmaster 2233bw som blinker i øverste del af billedet.
Ligner lidt det samme som når en glimtænder eller et lystofrør har fejl. Dog ikke helt så slemt. Er det noget som nemt kan skiftes/repareres eller skal den dø til fordel for en nyere skærm (24" og hvad skal man så købe) Nogen der kender til ovenstående fejl |
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
nej det lyder som om der er en "pære" der er gået. - en 2233bw var ikke lige den dyreste skærm dengang den kunne købes (som er temmelig lang tid siden) så jeg vil helt klart anbefale dig at købe en ny (og med garanti bedre skærm :-) ) til ikke ret mange penge. Du får faktisk RIGTIGT meget skærm for 1500 i dag.
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Nej det var ikke den dyreste den gang, men kunne altid bruge den som skærm 2 på kontoret hvis det var en simpel ting.
Har fundet en asus 24" og en acer 24" til ca 1250 kr Billigt for en 24" med full hd |
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
mortenstorgaard ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2013 Sted: Jylland Status: Offline Point: 20 |
Hvor gammel er den? husk du har to års reklamationsret i alle danske shops, det kan dog variere lidt i udenlandske shops...
|
|
Morten Storgaard
|
|
![]() |
|
Ca 5 år
Ny skærm er indkøbt, så gammel skærm ryger snarest på operationsbordet, mest for sjov |
|
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Smid så lige billeder og skriv om, hvordan operationen forløb...
![]() |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Jeg har skiftet kondensatorer i mange strømforsyninger til Samsung BW226'ere. Mon ikke din har samme syge. De omtalte blinkede i op til 4 min. inden de stabiliserede sig. Kondensatorene var synligt bulet op.
|
|
![]() |
|
Det var også min tanke
Men uanset om den var tændt i 5 minutter eller 12 timer, blev den ved. Ny skærm er sat op på væggen og det spiller. Skal nok komme med info, når jeg har den på operationsbordet. |
|
|
|
![]() |
|
Så har skærmen været på bordet.
Kondensatorer var ok, så fik skærmen fuldstændig splittet af. Prøvede at bytte runde på stikkene til de forskellige rør. Fejlen flyttede med. Så forsøgte jeg at komme ind til det rør der var fejl på. I stikket har der været en dårlig lodning, som havde sluppet, så al var sort i det stik. Jeg har efterfølgende loddet ledning og rør sammen igen, fejl er væk. Det stik der er lavet har fungeret som afstand imellem de 2 rør og ledning var loddet på inde i stik(svært at forklare)men kunne ligne noget kemisk der er smurt på og så derefter hærdet efter samling, så har desværre ikke kunnet lave en sikker løsning. Så skærm bliver skrottet. |
|
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Et par billeder kunne måske forklare det...
|
|
![]() |
|
Sikkert
Det er et gummi vinkel stik hvor det er samlet ved knækket. Smider et billede op i morgen |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |