|
Bedre RAM |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
indomitus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Januar-2007 Status: Offline Point: 400 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Maj-2014 kl. 00:17 |
Lige nu sidder der 4gb Ram i min laptop
Hvis jeg skal have nogle bedre og flere RAM i min laptop, hvilken prisbillige RAM vil i så anbefale? |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
DDR 2 ram er ikke billige mere. Hvis de kan fåes efter hånden. Skift computeren ud
|
|
![]() |
|
Looklight ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
Du kan evt. finde hvad du skal brug her... http://www.datamarked.dk/
|
|
Panasonic TH-42PZ85
Panasonic DMP-BD55 Kiss VR-588 Onkyo TX-SR706 PS3 m500Gb hdd Focal Sib XL 5.1 |
|
![]() |
|
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
T-Duck der er noget sludder! http://www.proshop.dk/Products/ProductSearch.aspx?search=sodim ddr2
man kan sagtens købe ddr2 til bærbar. men hvis du virkelig vil booste din bærbar så overvej at sætte en ssd disk i. den er den bedste opgradering du kan lave på din pc. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Det var nok det sidste argument jeg ville bruge, for at skifte den ud. Der er massere af DDR2 ram (SODIMM) "derude". Men argumentet kunne være reelt (udskiftning af hele maskinen) pga. resten af setupét. |
|
![]() |
|
Looklight ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
Man skal også husk om det er et 32bit eller 64bit bærbar, da 32bit kan ikke brug mere end de ram det er i. Men jeg ville også sluute mig til et ssd, der kan man virklig mærke forskel.
Har proppet et ssd i et gammel Acer One og der er meget mærkbar. |
|
Panasonic TH-42PZ85
|
![]() |
|
indomitus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Januar-2007 Status: Offline Point: 400 |
Synes bare det ville være lidt spildt at skrotte en ellers udmærket laptop i hvertfald til mit brug, da jeg ikke spiller spil på den.
Se min laptop her Troede bare man kunne købe nogle lidt bedre RAM til min computer for at tune den lidt for få penge. Er vildt glad for størrelsen på min harddisk, og skal jeg ud og investere i en SSD disk med meget plads, så kan det hvis ikke betale sig for mig. Redigeret af indomitus - 02-Maj-2014 kl. 13:29 |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Så er spørgsmålet nok nærmere hvorfor du gerne vil have mere ram i den? Hvis du laver noget specifikt hvor der er behov for mere er det naturligvis fair nok, men mange tror at mere ram automatisk giver mere hastighed, og sådan er det ikke. For de fleste er 4GB nok til at mere er spild af penge. Skal man lave decideret redigering af video, billeder og lyd eller på anden vis arbejde med tunge filer kan det da godt være at det kan betale sig. Jeg har skiftet min bærbar ud et par gange over de sidste par år, herunder skiftet til dobbelt så meget ram, frem og tilbage fra tre gange så hurtig processor, SSD>harddisk og tilbage igen, og konklusionen er at med "almindeligt brug" er der ikke ret meget andet end SSD'en der giver en forskel der batter noget. At skifte til tre gange så hurtig CPU gjorde i realiteten ingen forskel for mig. Til gengæld er forskellen på harddisk og SSD som nat og dag. 2 GB ram (som officielt er for lidt til de programmer jeg kører) plus SSD på langsom CPU var f.eks. meget markant hurtigere i praksis til så godt som alt, end 4 GB ram, 3 gange så hurtig processor, og gammeldags harddisk.
|
|
![]() |
|
Tak Otto for super brugbar indlæg, jeg må leve med min computer lidt endnu, og det kan jeg også sagtens. For jeg har som sådan ikke brug for en hurtigere computer til mit forbrug, troede bare man lige kunne få tunet den lid til billige penge.
Når der skal købes ny computer må jeg gå efter en med SSD DISK :) Eller også købe en ny SSD DISK nu også kunne man altid installere den i den næste laptop man skal have? Redigeret af indomitus - 02-Maj-2014 kl. 13:37 |
|
![]() |
|
Hvis det var mig, ville jeg uskift system disken med et ssd (60gb er nok til system disk) og skift til windows 7. Så kan du evt. bruge det gammel disk som et USB disk sammen med et hard disk dock eller beholde den til den dag du ville sælger laptoppen og smide den i.
Grundet jeg siger windows 7 er den bruger mindre ram i bruge end vista og er mer stabil. |
|
Panasonic TH-42PZ85
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Skiftede fra normal HD til SSD i min gamle HP 8510p med core duo, det er alle pengende værd og en bedre bærbar end en ny i5 uden SSD.
|
|
![]() |
|
Køre allerede nu med Win7 ultimate Der sidder lige nu 2x320gb diske og er meget glad den store harddisk plads.. Meennn måske man skulle gøre som du forslår også købe en 4TB ekstern harddisk. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |