|
Barebone MC til UHD |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Maj-2014 kl. 11:18 |
Findes der et m-itc bundkort som kan håndtere Ultra HD (4K) onboard?
Jeg overvejer pt. at gå UHD vejen. Men jeg synes ikke jeg kan finde et bundkort som håndtere denne opløsning. Gfx kort til stationære kan jeg godt finde, men jeg har ikke lyst til at smide en stor klods op, når nu man har en lille en, som understøtter m-itx bundkort. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ups, glemte lige.. At det skal jo være med HDMI 2.0
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Det umiddelbare bud ville nok være at ITX-udgaverne med hdmi2.0 kommer
nogle måneder efter normale ATX bundkort med det dukker op, men så vidt
jeg husker kommer det da vist først med intels 9-serie chipsæt? - som
det er ligenu så er du vist nødt til at bruge et rigtigt GFX til at få
4K support. - der findes nogle nogle kort som er specifikt beregnet til
mini-ITX maskiner. Dog kræves et kabinet der ikke er helt fladt eller
bare generelt ultratyndt. (bitfenix eksvis.)
|
|
![]() |
|
Man kan godt få 4K support i dag, men det er max 24/30 fps. "Rigtig" 4K er 60fps, og dertil skal man have minimum HDMI 2.0
Intel grafik HD 5000 (Haswell) understøtter 4K i 24/30 fps og HDMI 1.4a. Et rigtig gfx kort i mit passivt kølet Streacom kabinet, det er udelukket
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |