|
Pladespiller lyder "hul" |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
derguf ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Maj-2014 kl. 21:55 |
Hej. Jeg har et problem med min pladespiller. Når jeg sætter den til lyder den "hul, mørk" ikke så rent som det godt kunne lyde. Jeg ved godt at der selvfølgelig er lidt støj fra en pladespiller, jeg syntes bare den burde lyde renere.
Pladespiller: Denon DP-300f NAD phono preamp PP2i Forstærker: NAD C356BEE Håber der er nogen der kan hjælpe mig MVH Steffen
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19681 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er RIAA'en sat rigtigt op (MM/MC)?
Klaus |
|
![]() |
|
derguf ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 9 |
Ja, den er sat på mm.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Og pladespiller og RIAA er stelforbundet?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 33 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 996 |
Opgrader til wimp hifi
|
|
![]() |
|
Jeg ved ikke om de er stelforbundet. Hvad betyder det?
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
På pladespillere er der gerne, udover phonokablerne, en tynd, sort ledning uden stik. Er denne tynde, sorte ledning skruet fast bag på preamp?
Redigeret af turbo2 - 07-Maj-2014 kl. 06:48 |
|
![]() |
|
Det vil jeg lige kontrollere når jeg kommer hjem fra arbejde.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Er nålen for gammel/slidt? Prøv med en ny!
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6691 |
Nåletryk kan være for lavt. Armen skal være i ligevægt ved 0 gram, og trykket skal efter manualen være 2 g med den medfølgende pickup.
Der er en equalizer switch under pladetallerkenen. Den skal sættes til OFF, når du bruger en ekstern RIAA (og den indbyggede er heller ikke ret god). |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Der er ikke en ledning bag på pladespilleren, der er kun strøm og højtaler kabel. Så den er nok ikke stelforbundet.
Nålen kan måske godt være lidt gammel. Hvad skal man gå efter der?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19681 |
Højttalerkabel direkte på grammofonen?
Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |