recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pladespiller lyder "hul"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pladespiller lyder "hul"

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
derguf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Maj-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér derguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pladespiller lyder "hul"
    Sendt: 06-Maj-2014 kl. 21:55
Hej. Jeg har et problem med min pladespiller. Når jeg sætter den til lyder den "hul, mørk" ikke så rent som det godt kunne lyde. Jeg ved godt at der selvfølgelig er lidt støj fra en pladespiller, jeg syntes bare den burde lyde renere.
Pladespiller: Denon DP-300f
NAD phono preamp PP2i
Forstærker: NAD C356BEE

Håber der er nogen der kan hjælpe mig
MVH
Steffen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 22:15
Er RIAA'en sat rigtigt op (MM/MC)?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
derguf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér derguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 22:21
Ja, den er sat på mm.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 00:48
Og pladespiller og RIAA er stelforbundet?
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 02:51
Opgrader til wimp hifi
Til top
derguf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér derguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 06:22
Jeg ved ikke om de er stelforbundet. Hvad betyder det?
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 06:40
Oprindeligt skrevet af derguf derguf skrev:

Jeg ved ikke om de er stelforbundet. Hvad betyder det?

På pladespillere er der gerne, udover phonokablerne, en tynd, sort ledning uden stik. Er denne tynde, sorte ledning skruet fast bag på preamp?

Redigeret af turbo2 - 07-Maj-2014 kl. 06:48
Til top
derguf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér derguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 09:07
Det vil jeg lige kontrollere når jeg kommer hjem fra arbejde.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 09:19
Er nålen for gammel/slidt? Prøv med en ny!
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 10:54
Nåletryk kan være for lavt. Armen skal være i ligevægt ved 0 gram, og trykket skal efter manualen være 2 g med den medfølgende pickup.

Der er en equalizer switch under pladetallerkenen. Den skal sættes til OFF, når du bruger en ekstern RIAA (og den indbyggede er heller ikke ret god).

Venlig hilsen
KB
Til top
derguf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér derguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 15:49
Der er ikke en ledning bag på pladespilleren, der er kun strøm og højtaler kabel. Så den er nok ikke stelforbundet.
Nålen kan måske godt være lidt gammel. Hvad skal man gå efter der?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 17:01
Højttalerkabel direkte på grammofonen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu