|
Fordeling af signal i stue |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
malke
Bruger Oprettet: 22-Juni-2007 Sted: Solrød Str., DK Status: Offline Point: 201 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-April-2014 kl. 08:13 |
Hej alle,
Vi er igang med at renovere stuen, og i den anledning kunne jeg godt tænke mig nogle flere antenne-udtag til tv. Pt har vi kun ét i stuen. Vi kunne godt tænke os tre i alt, så vi kan rokere lidt om på møblerne i fremtiden uden at skulle trække kabelbakker ude på væggen. Antenne signalet kommer op fra gulvet, så det er nærliggende at trække kablerne til de andre udtag under gulvet også. Har vi brug for en antenne forstærker? Det er godt nok tre udtag, men vi kommer aldrig til at bruge mere en et udtag af gangen, da alle tre udtag er i stuen. På forhånd tak :) |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4907 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilken udbyder har du? Boxer, kabel tv.......
Er antenne udtaget det første stik i huset?
Hvis det er antenne/boxer.
Find hvor stik kommer ind i huset og placer en forstærker her. Så kan husets andre stik tilsluttes her.
Skift alle kabler til noget der er LTE godkendt, når du alligevel er i gang.
Og så er det bare at lave en streng med to gennemgangs dåser og en slut.
Forstærkeren skal selvfølgelig have det antal udgange du har brug for.
Hvis du har kabel TV med internet er det lidt mere kompliceret.
Redigeret af Mufti - 30-April-2014 kl. 08:36 |
|
malke
Bruger Oprettet: 22-Juni-2007 Sted: Solrød Str., DK Status: Offline Point: 201 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er kabel-tv fra yousee. Vi bor i rækkehus, og selve antenne-signalet kommer fra væggen til naboen.
|
|
malke
Funktioner
Tak(0)
|
Oops...ja, vi har internet fra yousee også, hvor det går gennem tv og radio udtaget.
|
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du bor i rækkehus og signalet kommer inde fra naboen ?
Måske der er lavet et YouSee samlingspunkt på loftet og derefter fordelt ud til hvert enkelt husstand. Er det tilfældet skal du ikke pille ved antennekabel, da du kan ødelægge det for både dig selv og dine naboer. Du skal lige finde ud af hvor signalet kommer fra ( f.eks. loftet eller direkte fra skab ved vejen ) og så vende tilbage. Så indtil da, pil ikke ved noget NB. bor du i Sverige ?
|
|
malke
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror der er lavet et samlingspunkt for hele rækken er i en af enderne for rækken. Derfra går det gennem hele rækken via loftrummet, hvor det fordelen til værelserne for hver husstand.
Men jeg tænkte om man ikke kan udskifte det nuværende antenne udtag i stuen med et antenne udtag med sløjfe, som går videre til en andet udtag med sløfe, som går videre til et tredje udtag med stop? - således at vi har tre antenne udtag i stuen? |
|
malke
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bor i Danmark - jeg tænker at du har set i min profil? Det er nogle år siden jeg flyttede fra Sverige, jeg har bare aldrig fået rettet min profil efterfølgende ;)
|
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når rækkehusene har et samlingspunkt som deles ud til alle, så skal du helst ikke rode med installationen hvis du ikke er 100% sikker på hvordan det er opbygget.
Og generelt så er sløjfedåser og Kabel internet en dårlig kompo. Hvis jeg var dig ville jeg kontakte en YouSee tekniker og få bekræftet hvordan det kan laves. Jeg ved at mange rækkehuse har den opbygning som du bor i og når en beboer laver noget rod så går det ud over alle. Spørg Yousee til råds om hvordan det skal laves og evt. snak med din naboer om i vil lave indgangspunkt om til noget nutidigt så i ikke "kører" på samme signalforsyning. |
|
nhj4
Bruger Oprettet: 08-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 160 |
Funktioner
Tak(0)
|
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)
Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-) |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4907 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal være varsom med at pille ved din installation. Denne forstærker kan bruges uden at du piller ved den eksisterende installation.
Det er simpelthen en klods du sætter uden på den nuværende dåse. Så har du stadig udgang til radio og tv. I bunden kan du sætte kabel på til de næste dåser. Der står også at den kan håndtere data.
Her er der en video monteringsvejledning.
Redigeret af Mufti - 30-April-2014 kl. 17:00 |
|
malke
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har jeg talt med yousee's tekniske afdeling.
Jeg fik af vide at jeg sagtens kunne afmontere min nuværende radio/tv-udtag med en der har sløjfe - jeg skal bare huske at den sidste skal være en slutdåse. Han anbefalede mig at jeg muligvis skulle have en forstærker på, men at jeg kunne starte med at prøve uden. Der er ingen problemer vedr. internet via kabel-tv. Så der er altså ikke nogen ko på isen hvad det angår. Jeg melder lige tilbage når jeg har fået det monteret og testet - jeg har købt to udtag med sløjfe og en stop.
|
|
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du er i spare humør kan du nøjes med to gennemgangs dåser og genbruge den der sidder som slut.
Husk at bruge LTE godkendt kabel. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |