|
Nordiske modeller |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Steen F. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Maj-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 566 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Maj-2014 kl. 13:25 |
|
Nogle producenter laver specielle nordiske modeller fx Sony der tilføjer SAE i modelbetegnelsen. Men hvad er forskellen på de nordiske og de almindelige modeller rent teknisk? For der er vel ingen problemer i at købe en alm. europæisk model i Tyskland og bruge det herhjemme?
|
||
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der kan opleves tekniske forskelle i nogle funktioner der gør at det ikke kan garanteres fuld funktionalitet hvis ikke det er en Nordic model. F.eks en Recorder købt i Tyskland har ikke (endnu) T2 og kan derfor ikke bruges til HD fra boxer. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Nu ved jeg ikke hvorfor du vil købe i udlandet.
Min erfaring siger at det på ingen måde kan betale sig. Hvis skidtet går i stykker skal det sendes til udlandet. Garantien gælder ikke to år som i DK. Besparelsen er ofte for lille til at tage chancen. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Mufte@ du skal vide at sydjyder ikke regner en tur til Tyskland for noget. Der kan jo handles ind til husholdningen, så turen på den måde er betalt. Så en pæn besparelse på et TV er attraktivt.
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Fleggaard.
Det er lige over grænsen. Grænsebutikker kan ikke sammenlignes med andre. Og deres sortiment kan jeg udtale mig om. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
En tur til Hamborg er også inden for en dags tur.
|
||
![]() |
||
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
|
Det er det sq også for en Københavner
![]() |
||
![]() |
||
|
Med den dobbelte køretid! Kolding - Hamborg = 2t 20 min. KBH - Hamborg = 4t 19 min |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
(Blot et skud) Forskellen kan måske også være, at det er svært at få HBB-TV til at virke på de nordiske modeller?
|
||
![]() |
||
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
|
Tidligere var det, har jeg hørt, af fx et tysk Panasonic ikke automatisk kom med DVB-T undertekster da tysker ikke bruger undertekster, men det gjorde DK modellerne.
|
||
![]() |
||
|
Undskyld.
Men er tråden ikke hoppet lidt af sporet?
Det handler ikke om hvor langt der er fra Kolding til Hamborg.
Du får ikke 2 års garanti som i DK.
Tvet skal fragtes til Tyskland hvis det skal serviceres.
Tyske modeller kan sandsynligvis ikke vise danske undetekster og afkodning af lyd kan også være et problem.
Spørgsmålet er hvor meget der skal spares før det kan betale sig at få ovenstående problemer.
|
||
![]() |
||
|
Det er da meget relevant hvor langt TV'et skal fragtes i egen bil, hvis der vælges en "tysker". Servicen er jo ikke eksisterende på tværs af landegrænserne. Mht DK tekster og lyd er det ikke et problem hvis der anvendes ext tuner fra yousee, Stofa, Viasat eller CD.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |