|
Ny soundbar, men hvilke |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
JMA37 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 223 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Maj-2014 kl. 13:04 |
|
Hej Recordere,
Vi har i dag en Philips soundbare, som vi har haft i 5-6 år, men dvdén er begyndt at drille i lågen og derfor tænker vi på at skifte den ud. Vores soundbar er fra philips, var deres top model den gang - kostede vist 8-9.000 i Fona. Den har indbygget DVD og radio, som vi har været glade for i hverdagen. Nu søger vi en ny soundbar, men er i tvivl om hvilke vi skal gå efter, da vi har været meget glade for vores gamle model, som nemt spiller vores stue på 40 m2 op. Krav til den nye soundbar er god lyd og med god volume Hvis ikke indbygget blu-ray, så skal der være tilslutning til den, samtidig med tv også kan tilsluttes. Indbygget FM radio, eller air-play eller lign. så vi kan bruges vores Ipad/Iphone. Budget hedder ca. 10.000 Har kigget på LG, Samsung, Philips, Sonos og Libratone..... men bliver meget i tvivl, da det er svært at høre dem rigtigt i butikkerne. Libratone er ikke en mulighed pga tilslutning. Har købt Philips 9150 til min mor for et år siden, som bor i en meget lille lejlighed, som gør det svært at gi den gassss :-) http://www.philips.dk/c/hjemmebiograf/fidelio-soundbar-hjemmebiograf-med-ambisound-teknologi-htb9150_12/prd/ Har vedhæftet foto af min tv stue, hvis I har andre gode forslag :-) Ville jo helst købe to gulv højttaler, men der er desværre plads til dem pga en dør. Alle bud/forslag er velkommen, så jeg ikke går ud og køber det forkerte. Bruges til tv, film og musik God søndag til jer alle. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Se en tråd fra i går 16:51 valg af Soundbar, der er bag højttalere til, så der fås Surround. Det er en Phillips. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
|
Monitor Audios ASB-2 soundbar kunne være et bud.
http://www.tapeconnection.dk/search.aspx?sval=Monitor%20Audio%20ASB-2&product_number=1047121 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
|
Flyt stereobænk og tv en halv meter til højre. Så kan du købe ordentlige højttalere....
Klaus |
||
![]() |
||
Henrik_s ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 608 |
|
![]() |
||
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
|
||
![]() |
||
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
|
Dyrest er nødvendigvis ikke bedst.
Hvis dit behov er en soundbar, synes jeg egentlig, det er ret irrelevant at remse op, hvor godt "ordentlige højtalere" lyder - no offense. Jeg synes, du bør kaste dit blik på Philips HTL9100. Den kan fås til 5.000 kroner, og har mulighed for tilslutning af eksterne kilder som Blu-Rays og spille-konsoller igennem HDMI. Den har tilmed BlueTooth, så du kan høre musik igennem den, fx. via din iPhone/Android-smartphone. Monitor Audios soundbar som også bliver nævnt, er også et godt bud med mange features. Den koster dog _noget_ mere, og den formidler nok musikken lidt mere raffineret og nuanceret end Philips soundbaren. Du kunne også give Philips HTL5120 et lyt. Det er lillebroderen til HTL9100, og den er uden subwoofer og de trådløse, afmonterbare side-/surroundhøjtalere. Den koster kun 1700kr. hos Cinemagic, men du skal ikke lade dig narre af den lave pris. Den leverer overraskende god og fyldig lyd, og den er udstyret med BlueTooth og HDMI.
Redigeret af Ukke - 20-Maj-2014 kl. 16:33 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
|
Manden skriver selv at han helst vil have to gulvhøjttalere og gerne hører om alternativer! Klaus |
||
![]() |
||
|
For 5000 kroner kan man eksempelvis få:
http://www.dba.dk/marantz-sr-5002-71-kanale/id-1007255813/ http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r66-passi/id-1007816521/ Klaus |
||
![]() |
||
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
|
Min fejl. Jeg beklager Klaus. Jeg havde overset den vigtige detalje.
|
||
![]() |
||
JMA37 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 223 |
|
Kunne godt være jeg skulle gå efter en Philips 9100, eller Sonos soundbar, så jeg kunne udbygge med Sonos i resten af huset.
Måske jeg skulle en tur i El-giganten og se/lytte til Samsung og Lg med indbygget radio og blu-ray
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |