|
Min NAS køre langsomt |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Maj-2014 kl. 20:18 |
Jeg har købt en Synology DS412+, som er sat til mit netværk men hastigheden er kun mellem 1,5 - 6MB/s
Jeg har testet mit udstyr ved at koble to pc sammen via min router, de overførte med 70 - 125MB/s. NAS'en er sat op med 2 WD red 4 TB disks, som køre raid 1. Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt? |
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er dit kabel mellem router og NAS i stand til at køre gigabit. Der vil jeg starte med at kigge.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
Ja det er CAT5e. Når jeg forbinder to PC'er med samme kabler er der ingen problem med hastigheden.
|
|
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Er det en ny NAS?
Nyeste firmware? Nye diske? Hvor langt er du nået op i opsætningsproceduren? (Firmware/OS installeret, diske konfigureret til RAID, apps installeret, filer overført osv?) Hvad er det præcis du laver med NAS'en som giver anledning til den hastighed du nævner? Hvordan er din opsætning i øvrigt mht netværket? |
|
![]() |
|
lks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
Hvor mange Ram har du fri, har tidligere hørt om langsom overførsel, fordi der ikke var nok ledig hukommelse.
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Har din router overhovedet gigabit switch indbygget?
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
Hvordan er det hele sat sammen når du tester? Der er kabel hele vejen ikke, og dit wifi er slukket på computeren ( hvis den har sådan)?
Den NAS kører en hel del hurtigere normalt. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Det ligger mellem linjerne i hans indlæg, ellers kan han jo ikke overføre 70 MB i sek imellem 2 pc'er sat til router.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Så mon ikke den "maskine" han tester fra med den langsomme forbindelse nok er koblet trådløst på netværket? - Det lugter i hvert fald temmelig meget sådan.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Mon ikke det er nemmere at gætte kvalificeret når trådstarter fylder lidt basis-info på spørgsmålet.
|
|
![]() |
|
Tak for de mange svar :-)
Her kommer lidt mere info om mit system. NAS og HDD er helt nye 1,5 uge. Jeg er koblet til med kabler. Jeg har Gigabit net. Har installeret DSM 5.0 Jeg har ikke lavet en dissideret firmware opdatering. Troede i min naivitet, at der automatisk ville blive installeret den seneste firmware. Køre Raid 1 Har installeret Video, Photo og music app. Der ud over har jeg oprettet en mappe til hver bruger. Jeg har tilknyttet netværksdrev i stifinderen, hvor jeg kopiere filer fra C drevet til fx, z drevet (Video mappen på NAS'en) |
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Nu er det længe siden jeg har haft gang i min Synology. Men er der ikke noget med, at der er en monitor i, så du kan se hvad der kører af processere?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |