|
x60 fra 1.8m |
Besvar |
Forfatter | |
mach3
Super bruger Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 366 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-Maj-2014 kl. 22:51 |
hej, vil i mene opløsning er for lav på 42" x60 til bluray film fra ca1.8m afstand? har pt et sony lcd w serien fra 2008/9 og planen dengang at næste tv skulle være panasonic plasma. men nu er der kun x60 tilbage af panasonic plasma til under 6000kr så skal jeg købe mens det stadig er på lager? 3d siger mig ikke noget, sortniveau og hurtige bevægelser var mine argumenter for plasma i 2008/9 men pga burnin frygt blev det et sony.
|
|
rainboy
Bruger Oprettet: 03-Maj-2010 Status: Offline Point: 62 |
Funktioner
Tak(0)
|
Umiddelbart nej. Sidder selv 2.5m fra 50"eren, og ser ingen problemer, så vil mene 1.8m vil være ok.
|
|
Jørgensen
Guld medlem Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Funktioner
Tak(0)
|
For nogle år siden havde jeg en 42" Panasonic X10. Jeg sad Edit: ca. 2,3-2,5 meter fra skærmen og syntes, at det var fint nok.
Flatpanels.dk har dog denne http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1184685511 hvor det er muligt at indtaste afstand i meter eller størrelse på tv i tommer og se den optimale afstand i forhold til stadig at kunne se alle punkter på skærmen. Vælges yderligere "Jeg vil vælge opløsningen af skærmen" og klikkes derefter på HD-Ready, hvor skærmens opløsning vælges - her 1024x720 som det nærmeste - så får du en siddeafstand på omkring 3 meter. Sidder du tættere på, vil du få nemmere ved at se skærmens gitterværk. Se det an i praksis, om det er et problem for dig. Når Rainboy kan sidde så tæt på med sin 50", er 42" trods alt lidt mindre. Mvh. Jørgensen Redigeret af Jørgensen - 20-Maj-2014 kl. 23:44 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |