|
Råd til HTPC |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
dahund ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2011 Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Maj-2014 kl. 10:23 |
Hey all,
Tak påforhånd! Er i dag ulykkelig ejer af en youseeboks, hvilket jeg betaler for, hver måned. Men er nu blevet træt af den og har overvejet at lave en ny maskine. Har et silverstone HTPC med PSU(ved dog ikke om den er god nok) liggende, så tænkte at jeg mangle noget hardware, nogen gode råd til en "billigt" HTPC? Vil helst undgå en stor strømsluger, men er ellers åben for alt? /a |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En NUC som denne fx https://www.komplett.dk/intel-nuc-dn2820fykh/807842
Så skal der bare tilsættes ram og en harddisk 2.5" disk passer i og selvfølgelig styresystem. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
random mini-itx board, intel i3 af nyeste generation, hdd og ram + eventuel tv tuner, så er du vist kørende.
|
|
![]() |
|
dahund ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2011 Status: Offline Point: 15 |
Tak, nogen råd til tvtuner gerne med mulighed for både at se og optage samtidig?
|
|
![]() |
|
acidman ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
Hvis du kører Windows har du rimelig frit slag på alle hylder mht. tuner. Jeg bruger ikke selv tuner længere, men har selv været glad for mit gamle Terratec DVB-C PCI tuner kort.
HD Homerun skulle også være rigtig godt, men lidt "dyr". |
|
![]() |
|
#acidman. Nice, men har allerede det kabinet og software, så ville være lidt spild at købe det engang til :-)
|
|
![]() |
|
acidman ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
Bare OK
![]() |
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1583 |
Jeg har en Digital Devices Tuner Cine CT V6 PCIe (Dual DVB-T/C)
liggende, som jeg aldrig har fået taget i brug.
Det er noget af det bedst der findes på markedet. Den har dobbelt tuner, valgbart mellem DVB-C og DVB-T. Nypris i dag: 169€ i Tyskland (jeg gav 1.349,- herhjemme). Interesseret ? |
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
ahh ja, hvordan gør jeg med mit youseekort?
|
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1583 |
Nu har jeg også et CI slot liggende (http://shop.digital-devices.de/epages/62357162.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/62357162/Products/092003), så det burde kunne klare det ![]() |
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
Jeg har lige bygget --> http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132326&title=alternativt-nuc-forslag-update Brug dit eget kabinet, det setup trækker så lidt strøm at din psu sikkert vil køre på lavest blus! Ang. bundkort er jeg sikker på du kan finde et tilsvarende med PCIe port og/eller mikoATX til samme pris! Remote --> http://www.amazon.co.uk/Hama-00052451-MCE-Remote-Control/dp/B000X1EL4W (se om du kan finde den billigere; med eventghost setup, fugnere den super, her kan jeg hjælpe med setup, super nemt) Enten en USB tuner eller HDHOMERUN (især hvis du vælger at kopier min XBMC player) eller evt. overstpende forslag om en Digital Devices Tuner Cine CT V6 PCIe (Dual DVB-T/C)! Skulle være poppen af pop! Redigeret af kbaggen - 20-Maj-2014 kl. 15:25 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |