|
Har Samsung BD-F8500/EN DVB-T2? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
guldlos ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2004 Status: Offline Point: 74 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Maj-2014 kl. 21:42 |
||
Hej
Jeg faldt over et (troede jeg) godt tilbud på en BD-F8500/EN i Tyskland. Nu skal jeg så bruge den til at modtager boxer-kanaler herhjemme men kan ikke fange boxers HD-kanaler. Samsungs tyske hjemmeside angiver bare at den har DVB tuner, og visse sider der sælger den skriver-T mens andre skriver DVB-T2. Jeg har fundet ud af at jeg ikke kan vælge Danmark som land, og når jeg prøver mux 5 fanger den intet signal. Jeg har så en mistanke om at den ikke har DVB-T2 tuner. Jeg synes ikke jeg positivt kan finde ud af hvilken tuner der rent faktisk sidder i den, så vil gerne høre om nogen herinde ved noget om det? Håber I kan hjælpe. Mvh Rune |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det er sikkert som Panasonic maskinerne, de har heller ikke T2, da det endnu ikke er indført i Tyskland endnu. Det er dog på vej og derefter vil det også komme i optagerne. Tyskland er først og fremmest et Sattelit land, det er der man får flest kanaler. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
||
Tak for svaret.
Jeg er kommet frem til samme konklusion, synes det er lidt ærgerligt at det ikke er bedre dokumenteret på Samsungs hjemmeside, nu står jeg med en HD-recorder der ikke kan bruges til Boxers HD-kanaler :-( - Bud modtages, den skulle også kunne klare DVB-C - altså TDC, Stofa etc. Heldigivs er alle kanalerne undtaget TV2 Fri HD også tilgængelige i SD, men det kommer jo nok ikke til at vare ved. Jeg er overrasket over at prisforskellen på en DVB-T2 - og en DVB-T - tuner er så stor at det kan betale sig at differentiere modellerne. |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10523 |
||
Står det ikke i manualen?
Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||
Det kan være et problem at købe når det ikke er Nordic modeller. Der kan være noget som ikke virker. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
||
Det er muligvis mig der er blind, men ikke så vidt jeg kan se. Til gengæld står der kun DVB-T/DVB-C på kassen, men det er jo lidt sent når man har fået den :-/
|
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10523 |
||
Det er ikke den rigtige manual. Ovenstående er N manualen, ikke EN. Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
||
Det er så endnu et problem; jeg kan ikke finde manualen, der var kun en quickguide med i pakken.
jeg er ikke i tvivl om at der ikke er T2 tuner i den længere, men synes det er håbløst at Samsung ikke er mere skarpe i deres dokumentation. Tak for hjælpen.
|
|||
![]() |
|||
||
der hvor jeg købte den beskrives den således:
en anden side beskriver den således: samme EAN-nummer men 2 forskellige tunere. og ingen mulighed for at søge informationen på Samsungs side her er noget jeg fandt ved søgning på EAN-nummer. -igen ingen konklusion: svaret på mit sprgsmål må altså være ja, nogle gange
![]() Redigeret af guldlos - 22-Maj-2014 kl. 20:17 |
|||
![]() |
|||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4758 |
||
Hej Guldlos. Du linker til to forskellige web butikker, en i Tyskland og en i England. Den Engelske skriver DVB-C, DVB-T2. Jeg kom til at tænke på om du har prøvet at skifte til Engelsk Sprog for at se om du så skulle være heldig og få DVB-T2? Lige som nogle skifter til Tjekkisk sprog for at få hbb-TV på deres Samsung 2012-2013 TV. Ellers ved jeg ikke om du selv har fundet dette link til firmware og dokumentation fra Samsung i Tyskland: Hilsen Carsten.
Redigeret af csell - 22-Maj-2014 kl. 21:18 |
|||
![]() |
|||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
||
Er DVB T og DVB T2 da ikke hardware-bestemt?
|
|||
![]() |
|||
||
Hej Carsten m.fl
Manualen du linker til nævner ikke tuneren og er den samme som den jeg har fundet blot på tysk, men tak for linket. Jeg har prøvet flere landeindstillinger (UK og DK er ikke mulige) og er sikker på der ikke er dvb-t2, eller også understøtter firmwaren det ikke. En dvb-t2 tuner understøtter så vidt jeg ved også dvb-t, men kan jo godt begrænses softwaremæssigt til ikke at kunne dvb-t2. Samme maskine i DK kan dvb-t2. Så denne tyske er sikkert lavet til markeder der kun er på dvb-t. Og om det så er firmware eller hardware er underordnet for mig, for jeg tør ikke forsøge med alternativ firmware og risikere at bricke den. Jeg har også prøvet at tvinge kanalerne ind ved at eksportere fra mit tv og rette Landekoden til så de kunne indlæses i bd-f8500. Den viser bare intet signal på hd-kanalerne Tak for de mange forslag. Jeg lever uden tv2 fri og HD-kanaler eller ser dem på mit danske ue65es8005 i stuen :) |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |