recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp med network
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp med network

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
cassim Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Maj-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cassim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp med network
    Sendt: 23-Maj-2014 kl. 20:18
Heeej, 

Jeg har forbundet min 921-k til internettede med et standard cat-5 net kabel, og alt har virket i lang tid, men nu lige pludsligt er den stoppede med at virke på airplay. (H.M.G) 
Kablet virker fint og der er masser af internet. 
Kigger jeg på routeren (switchen) er der ikke lys i den port hvor jeg sætter kablet der går op i min 921-k. Det er uanset hvilken port jeg bruger eller om jeg køre direkte mellem internet model og 921-k eller om jeg er genenm min router. 

Nogle der har oplevet dette problem og evt kender en løsning. ? 
Har googlede div forums efter at finde en løsning men intet har virket endnu. 

Har prøvet at opdatere til nyeste software, (der er dog ikke noget nyere end den der er på i forvejen fra da jeg købte den) 

Den skriver nemlig bare " Starting H.M.G" i displayet og det sker der ligesom ikke så meget ved. Håber i kan hjælpe. 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2014 kl. 21:13
Hvis der ikke kan komme link på netværk porten hvor du tilslutter udstyret, så tyder meget på at porten enten er slået fra på udstyret (921-k) eller at det er brændt af.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2014 kl. 21:17
sidder kablet ordentlig i receiveren? prøv at skifte kabel og anden port i router.
Til top
cassim Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cassim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2014 kl. 21:18
@Cyberguyen Se Drop Down 
 Er der nogen måde at teste dette på ? 
Og evt at finde en anden løsning, som ikke er at skulle ud og købe nyt udstyr ?

Redigeret af cassim - 23-Maj-2014 kl. 21:20
Til top
cassim Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cassim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2014 kl. 21:19
@0leDK Se Drop Down  
Har prøvet at skifte både kabel, stik, port osv. Har også som jeg vist nok fik skrevet, forsøgt at køre direkte fra modem til receiveren

Redigeret af cassim - 23-Maj-2014 kl. 21:20
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2014 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af cassim cassim skrev:

@0leDK Se Drop Down  
Har prøvet at skifte både kabel, stik, port osv. Har også som jeg vist nok fik skrevet, forsøgt at køre direkte fra modem til receiveren

Medmindre du har MDIX porte på dit modem eller reciever, så skal du måske have fat i et krydset kabel for at teste.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
ElCapitano Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2011
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ElCapitano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2014 kl. 12:28
Sæt kablet til en laptop og se om der er forbindelse.
Hvis Ja, så virker router - port og kabel. Ergo, receiver fejler.
Til top
cassim Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cassim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2014 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af ElCapitano ElCapitano skrev:

Sæt kablet til en laptop og se om der er forbindelse.
Hvis Ja, så virker router - port og kabel. Ergo, receiver fejler.

Så langt er jeg kommet, altså at Receiveren fejler.

How to fix. ? 
Buy new. ?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2014 kl. 13:00
Har stikket i reciever været udsat for fysisk belastning? Tjek at forbindelserne sidder som de skal.
Til top
cassim Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cassim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2014 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har stikket i reciever været udsat for fysisk belastning? Tjek at forbindelserne sidder som de skal.

Som skrevet tidligere, har jeg prøvet div, ting som fx at skifte alt andet udstyr inkl kabler, switche, routere og andet. 

Kablet har ikke lidt nogen fysisk skade. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2014 kl. 13:08
Det er ikke kablet jeg taler om, men hunstikket i recieveren
Til top
cassim Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cassim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2014 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er ikke kablet jeg taler om, men hunstikket i recieveren

Same Same :) 
Alt er tjekket der har med kablet at gøre, også udskiftede til helt nyt.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu