recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Licens/studerende?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Licens/studerende?

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Licens/studerende?
    Sendt: 18-Maj-2014 kl. 16:32
Hey alle
Måske et lidt "dumt" sp.mål, men SKAL en studerende, i egen lejlighed, betale (fuld) licens til DR?
Min datter flytter i lejlighed ,og med en SU, så er der sguette meget at leve for, og samtidig betale licens..... Hva gør I mht. dette, jer der er studerende....?
Hvis hun vælger at se tv på sin pc, skal hun så også betale licens ?
Mvh
Jan
Til top
hellum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hellum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 16:44
Ja hun skal betale fuld licens... Også selvom hun kun ser TV på sin PC...
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 16:52
Ja alle skal betale licens, men man skal selv tilmelde sig det.

Så må du selv regne ud hvad studerende gør...
Get HIFI or die trying c",
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 16:55
Takker for svar, og Emilos88, TROR jeg har regnet den ud. Hva koster en "bøde" hvis man skulle ha glemt at betale sin F........ Licens, ved I det?
Mvh
Jan
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 17:00
lovmæssigt er det bestemt, at der skal betales licens. Vi er begge studerende herhjemme, og betaler for licensen på ligefod som alle andre bør gøre det, efter de gældende regler på området.
I fald af at din datter ikke betaler, kan der komme en vurdering af, hvor længe hun har haft licenspligtigt udstyr i hjemmet, og skal så betale med tilbagevirkende kraft. Har dog ikke hørt om det i praksis. Der betaler man normalt fra den dag man bliver opdaget. Først når man er tilmeldt og nægter at betale kommer bøvlet. Lønindehold osv!
men vil påstå at alle studerende har råd. det er en prioritering om de 3 drinks i byen eller licens..
vh  en studerende med barn
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 17:15
Aerik, alle studerende har råd...... det er nu en udtalelse som jeg ikke er enig i, som du jo siger bor I 2 , altså db SU, jeres udgifter til lejlighed/ varme/lys mm er vel stort set de samme som en der bor alene......
Men, jeg vil ikke "hælde vand ud af ørerne", blot høre om hvad I andre studerende gør.
Takke for dit svar :-)
Mvh
Jan
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 18:40
Jeg har altid selv betalt licens, lige meget om jeg boede alene eller sammen med andre da jeg var studerende.

Dog ved jeg fra andre at der ikke rigtig er nogen bøde hvis man bliver taget, kun at hvis de banker på døren og bliver taget, tilmelde han dig til licens så du skal betale fra dags dato (normalt)
Dog er det ikke lovligt at gøre det på den måde ;)
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 19:29
Takker Stougaard ;-) , det var noget af den slags Info som jeg også efterspurgte :-D - synes dog stadig at det er vanvittigt at man skal betale tv licens, når man kun har en pc, og ikke tilmeldt nogen tv pakke/antenneforening.
Mvh
Jan
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af jsj1 jsj1 skrev:

Takker Stougaard ;-) , det var noget af den slags Info som jeg også efterspurgte :-D - synes dog stadig at det er vanvittigt at man skal betale tv licens, når man kun har en pc, og ikke tilmeldt nogen tv pakke/antenneforening.

Det er fordi man kan se  DR-TV online og høre DR-radio online, at der skal betales licens.


Redigeret af turbo2 - 18-Maj-2014 kl. 19:47
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 20:03

Der betales kun Licens for TV, Radio er gratis.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Der betales kun Licens for TV, Radio er gratis.
Er radio-delen ikke finansieret af licenspengene?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 20:55

Du vil kun betale Licens når der haveset TV. Har man kun Radio betaler man ikke noget.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu