|
Trådløsehøjtalere i hvert rum |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
McDuck4 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Oktober-2013 Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Maj-2014 kl. 11:10 |
Hejsa
Nu ved jeg ikke helt om det er den rigtige kategori. Men jeg har 4 forskellige rum, hvor jeg gerne vil have musik inde i hvert rum. Det vil sige at hvis jeg fx står og laver mad kan jeg tage min iphone med derud og streame via spotify eller youtube, hvor det så kører i dette rum. Når jeg så går ind i min stue, kunne musikken følge med derind. Er det muligt på en eller anden måde? Kan man gøre det med Airplay? Jeg gad godt at have nogle højtalere der hang på væggen, og vil derfor gerne undgå at have en bærbar højtaler man tager ind i forskellige rum Med Venlig Hilsen Mads |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19800 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sonos.
Klaus |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Men ved Sonos hvilket rum han er i?
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
McDuck4 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Oktober-2013 Status: Offline Point: 14 |
Eller nej jeg ændrer lige mit spørgsmål. Det er faktisk fint med trådløse højtalere i forskellige rum
|
|
![]() |
|
Det behøves heller ikke ske automatisk hvis det er. Det er fint hvis man skal tænde på den trådløse højtaler, eller trykke noget på en app eller noget id en stil
|
|
![]() |
|
Tror jeg har fundet en løsning med Airport Express
|
|
![]() |
|
Mr. Laursen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 458 |
Hvis du vælger at bruge airport express, vil jeg bare lige fortælle min erfaring med det.
Jeg brugte løsningen igennem en del år hvor jeg bruge Remote app'en til at styre 3 airports i tre forskellige rum. Der var et par ulemper men også et par fordele. Ulemper: Ledningsrod da man skal have airport med aktive højttalere. Ustabil trådløs forbindelse til tider, som medførte at musikken stoppede. Kun samme musik i alle rum. Ikke integreret spotify - wimp - radio i samme app. Fordele: Billigere at anskaffe en de fleste andre systemer. Du kan helt selv vælge de højttalere du vil have. (Kan du naturligvis også med sonos, men det er dyrere). Jeg udskiftede airport systemet til sonos da det var ved at blive irriterende med den den dårlige stabilitet og at jeg ønskede at høre flere forskellige ting i flere rum samtidigt. Ville bare lade dig få lidt information inden du besluttede endeligt. Andre kan jo kommentere såfremt at jeg har glemt noget. |
|
Mvh. Mark
Bio: NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX AppleTv Stue: Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608 |
|
![]() |
|
Hej Laursen og alle jer andre.
Mange tak for svarene, de har virkelig været brugbare. Jeg er faktisk ved at være der hvor jeg vælger nogle bluetooth højtalere istedet for at køre Airport Express. Jeg har tester min Airport extreme og den har fint forbindelse til min telefon etc rundt omkring i huset, så der er heller ikke grund til at forstærke mit netværk med express + jeg undgår noget ledning rod. Det eneste jeg er i tvivl om er om bluetooth højtalere kan spille fra youtube på telefonen. Nogle der ved det? eller skal det være spotify eller ens gemte musik på telefonen
Redigeret af McDuck4 - 12-Juni-2014 kl. 19:51 |
|
![]() |
|
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
En Bluetooth højtaler kan afspille alt lyd fra en tlf også Youtube ;)
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Husk at være opmærksom på at bluetooth range falder hurtigt når signalet skal passere vægge etc. afhængig af hvad det er lavet af. Jeg ville til enhver tid vælge wifi eller lignende til den slags.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |