|
Software til Intel nuc? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Maj-2014 kl. 20:17 |
Jeg søger lidt erfaringer til mit kommende mediecenter, udgangspunktet er en Intel nuc DN2820 2,4 GHz celeron med 4 gb ram. Jeg har pt et Apple TV2 med xbmc, men efter opdatering til frodo kører det ikke ret smooth længere.
Kravene er: mediecenter til mkv filer i 1080p, gerne bd iso understøttelse, HD audio understøttelse, netflix, gerne HBO nordic mulighed. Her kommer alle spørgsmålene: Xbmc eller skal man skifte til plex? Er der fordele ved plex? Hvis vi kører videre med xbmc som vi kender, skal man kører openelec og direkte boot i xbmc eller win 8.1 bagved? Har win 8.1 problemer med Dolby digital i netflix app'en? Der har nemlig været en tråd på Intel nuc forum Nogen der ved om win 8.1 generelt har problemer med hd audio? Når man googler kommer der en masse tråde om manglende driver. Burde jeg at kunne kører bd iso på sådan en Intel nuc, hvis filmen ligger på en NAS (wd my book live) og det hele er kablet? Jeg håber nogle har lidt erfaringer derude ![]() På forhånd tak |
|
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio PS3 |
|
![]() |
|
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
XBMC Gotham skulle være væsentligt mindre ressourcekrævende end Frodo, så opgrader dit apple-tv til den, så vil jeg tro det kører smooth igen. Den skulle efter sigende kunne køre rimeligt smooth på en rasperry Pi, hvis det skulle være.
Om man skal køre Linux eller Windows som backend handler i min optik i høj grad om drivere og om man har backend programmer såsom dvbviewer recording service liggende. Frontenden med XBMC er den samme. NUC og drivere har jeg ingen bud på. |
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
![]() |
|
kec2 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 343 |
Der er vidst ikke nogle plugins til netflix eller HBO nordic til openelec (som er super fedt).
Et alternativ kunne også være Team mediaportal oven på en windows.
|
|
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
Mener heller ikke der er fungerende netflix eller hbo til media portal, desværre..
|
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
|
kec2 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 343 |
Nej, der er en browser til rådighed.
Der er et plugin til mediaportal netflixalpha, men det understøtter kun US/CA konti. Hvor godt det virker ved jeg intet om.
|
|
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
Kan man så styre denne browser med en remote?
|
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
|
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
Jeg valgte win7 + Xbmc da der er et xbmcfliks plugin der virker fornuftigt.
|
|
![]() |
|
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
Hvordan er det med win 7 og netflix, er der noget med det ikke kører i full hd (super hd). Jeg har hørt rygter om at man skal have win 8?
Kører openelec alt i hd lyd? |
|
Panasonic TH42PX70
|
![]() |
|
TeddyM ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Juni-2014 Sted: KBH N Status: Offline Point: 7 |
Jeg selv kører XBMC oven på win7. Jeg har sat det op således at skærm nummer 2 (TV) udelukkende bruges af XBMC. Faktisk kan musen slet ikke kommer over på skærm nummer 2. Det gør jeg kan redigere mine billeder samtidig med at kæresten ser sine TV serier. Og NUC'en skulle være kraftig nok til XMBC samtidig med let surfing og mail-skrivning.
Bare lidt inspiration. :) /Teddy *edit* Glemte lige at skrive jeg så kontrollere XBMC med min Android tablet. Redigeret af TeddyM - 02-Juni-2014 kl. 21:34 |
|
Nobody is perfect.
I'm a nobody. :P |
|
![]() |
|
Det er faktisk super smart teddy. Har du prøvet om du kan streame netflix i Fuld hd på win 7?
|
|
Panasonic TH42PX70
|
![]() |
|
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Det kan man ikke. Full HD er kun Windows 8 med app. Altså hvis vi snakker Windows baseret PC.
Redigeret af Silentbob - 05-Juni-2014 kl. 07:01 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |