Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
nfspower
Super bruger
Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
|
Emne: Hauppauge 1300 og Sat box Sendt: 17-September-2006 kl. 17:01 |
Jeg har et lille problem... jeg har købt et Hauppauge 1300 hybrid kort. Kortet virker ganske fint når det skal vise tv både analogt og digitalt. Der hvor min klemme er, er når jeg vil sætte en sat-box til via composite/og lyd.
Jeg har købt en adaptor hvor jeg kan sende ud og ind via SCART, den står til Scart out, og det er hvad jeg har fået at vide den skal være også, lyden går fra phoho til phono i begge ender, mens den går fra scart til composite. Men MCE finder ikke nogle kanaler eller noget.... hvad gør jeg forkert, ligger scart ikke i et frekvens område ?
er MCE 2005 med alt opdateret, kabinnetet er en shuttle sb83g5m mener jeg den hedder, og der er kun plads til det kort, så helst ikke nogle alternativ kort med mindre 1300 kortet bare ikke duer til det :)
|
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 17-September-2006 kl. 17:25 |
Prøv evt. at kigge på FloppyDTV DVB-S.
Denne enhed skulle der være plads til i en Shuttle. Derved kunne du opnå at have 2 digitale Tv-kort.
Løsningen er betinget af at du har canal digital...(har smardcard) og de ikke har serienr. test.
Det er ikke nogen god løsning at koble en satboks via Scart og styre sat-boksen med IR-blaster for at skifte kanal, men det er hvad der er af muligheder med analoge TV-kort...
Redigeret af avh - 17-September-2006 kl. 17:53
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
nfspower
Super bruger
|
Sendt: 17-September-2006 kl. 23:08 |
Hvis jeg nu skal have det til at virke med det jeg har nu... hvad skal der så til ? syntes det er underligt det ikke virker.....
|
|
 |
Ken_T
Guld medlem
Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
|
Sendt: 18-September-2006 kl. 12:56 |
Jeg mener ikke man kan få det til at virke uden en fjernbetjening. Prøv lige at læse vejledningen igen, tror jeg har ret der?
Men så er s-video ind bedre end composite, der er en tydelig forskel, selv om composite ikke er dårligt.
Mvh ken
Men du kunne måske lige se om composite indgangen virker ved hjælp af programmet wintv2000. Hvis det syntes ok kan du arbejde videre herfra.
Redigeret af Ken_T - 18-September-2006 kl. 12:59
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
|
Sendt: 18-September-2006 kl. 13:36 |
nfspower skrev:
Jeg har et lille problem... jeg har købt et Hauppauge 1300 hybrid kort. Kortet virker ganske fint når det skal vise tv både analogt og digitalt. Der hvor min klemme er, er når jeg vil sætte en sat-box til via composite/og lyd.
Jeg har købt en adaptor hvor jeg kan sende ud og ind via SCART, den står til Scart out, og det er hvad jeg har fået at vide den skal være også, lyden går fra phoho til phono i begge ender, mens den går fra scart til composite. Men MCE finder ikke nogle kanaler eller noget.... hvad gør jeg forkert, ligger scart ikke i et frekvens område ?
er MCE 2005 med alt opdateret, kabinnetet er en shuttle sb83g5m mener jeg den hedder, og der er kun plads til det kort, så helst ikke nogle alternativ kort med mindre 1300 kortet bare ikke duer til det :)
|
Hvis jeg ikke husker helt forkert, så understøtter Windows MCE ikke eksterne indgange, men kun tunerindgangen. Ret mig hvis jeg tager fejl.
Flemming
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 19-September-2006 kl. 00:37 |
Har jeg forstået det rigigt:
Du har et 1300 kort
Du kan se enten digital TV eller analog TV
Du har koblet en dims til dit 1300 kort via Scart
Hvis det er rigtigt er foholdende således (i MCE):
Du kan KUN se en signalkilde i MCE, enten Antenne, Kabel eller Sat
Så vidt jeg husker kan du vælge Antenne og derefter angive at du har en settopboks, så kan du konfigurere den, men det er så KUN muligt at se TV fra denne box. Via Scart eller S-VHS)
|
 |
nfspower
Super bruger
|
Sendt: 26-September-2006 kl. 02:24 |
Det er korrekt.. og jeg må lige kigge på det....
Syntes bare det er utroligt man ikke kan lave TV profiler hvor man kan skifte mellem nogle profiler...
Men det vil siges det er kun en ting af gangen ?
|
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 26-September-2006 kl. 09:02 |
Yes
Kun en ting ad gangen enten Antenne ELLER kabel ELLER Sattelit
Vælges der Antenne kan man så vælge enten Analog ELLER Digital.
Alt efter hvad man er kommet frem til får man valget mellem direkte tilslutning ELLER Set Top Box.
Når man så er kommet så lange, konfigureres kanaler til netop det setup og din geografiske lokation.
Skal man ændre på signalkilden er det hele vejen forfra igen. der er ikke nogen profiler at hente eler lignende.
Skal du mixe tingene kommer du ikke uden om at købe (15 euro) DVBViewer som kan det der skrald, men den er ikke så brugervenlig som MCE.
Redigeret af MCenterFreak - 26-September-2006 kl. 09:03
|
 |
nfspower
Super bruger
|
Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 19:27 |
Virker det med MediaPortal ?
Altså med at jeg kan se parabol over svhs/composite og TV over tv-stikket ?
|
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 22:13 |
Har ikke prøvet, men jeg tror du er bedst stillet med DVBViewer
Som jeg har opfattet det kan det sågar punktsvejse under vandet!
Jeg har nu kun brugt det med DVB-T og det funkede fint, både med undertekster osv.
|
 |