|
Soundbar og optisk kabel |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Steen F. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Maj-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 566 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Juni-2014 kl. 22:35 |
Jeg har købt en Panasonic soundbar SC-HTB8EG-K til et Panasonic TV TX-L32ET5Y. Forhandlere sagde, at hvis jeg tilsluttede dem med optisk kabel så kunne jeg styre soundbarens volumen med tv'ets fjernbetjening, og samtidig lukke helt for tv'ets egne højttalere. Men det kan jeg ikke få til at virke. Det kommer lyd ud af soundbaren, men fj.betj. virker kun på tv'et (der er lyd i begge). Nogen bud på hvordan jeg opsætter det? Der står faktisk ikke noget i manualen, andet end det optiske kabel skal tilsluttes... |
|
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
|
![]() |
|
Kosire ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Februar-2013 Status: Offline Point: 125 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vil tro du skal bruge et HDMI kabel i mellem dem.
|
|
![]() |
|
Steen F. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Maj-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 566 |
Der er ingen HDMI-stik i soundbaren desværre. Kun optisk og phono.
|
|
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Viera-link-> lyd:hjemmebiograf?
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Der kommer kun lyd i det optiske kabel og de fleste TV kan stilles til variabel så udgangen følger volume. TVets højtalere burde også kunne slåes fra. Så du skal nok læse i TVets brugsanvisning.
Viera link virker mig bekendt kun med HDMI.
Redigeret af Mufti - 07-Juni-2014 kl. 07:56 |
|
![]() |
|
Ja, det ser rigtigt ud, det afprøver jeg lige snarest. Tak. EDIT 11/6-14: Viera-link funktionen virkede ikke, og forhandleren kunne heller ikke få det til at virke så nu er soundbaren returneret igen. Efterfølgende har han dog fortalt, at det var fordi tv'et skulle software-opdateres for at Viera-link virker... hmm. Lyden var dog heller ikke noget at råbe hurra for. Jeg overvejer at gå med sådan et system i stedet for: http://www.hifiklubben.dk/Products/denon-rcd-m39-argon-6350-stereosystem-52993/ Højttalerne lyder fint (jeg har dem tilsluttet min pc og har prøvet dem rundt om i huset til stor positiv overraskelse). Anlægget har optisk indgang. Jeg står nemlig også og mangler en cd og radio i setuppet (bliver nok med DAB). Redigeret af Steen F. - 11-Juni-2014 kl. 23:25 |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |