recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SG3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SG3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SG3
    Sendt: 20-Maj-2014 kl. 15:22
Er der andre end mig der har fået problemer med deres SG3ér?

Når jeg låser skærmen op, så er det som om alting står stille et 3-5 sekunder. Indtil for nyligt kunne jeg oplåse skærmen og trykke på feks email, så åbnede email bare med det samme. Nu er det som om, at der er noget der lige skal køre færdig, og der nærmest fryser SG3éren imens i de omtalte 3-5 sekunder.

Det er kommet efter seneste opdateringer fra Samsung, med deres push apps osv.. Ikke efter seneste firmware. Så det er inde for de sidste 3-4 uger.

Det er ved at drive mig til vanvid!

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 15:46
Lyder til at den er blevet bloated af Samsung apps. Eneste løsning som kan rette ordentligt op på problemet, er root og så fjerne deres skrammel fra systemet.
Et factory reset vil afhjælpe problemet for en tid, men kun indtil du selv får fyldt nok apps på igen, så er den lige så træls.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 15:53
Nagash, du har sikkert ret. Googlede lidt omkring det, og det ser jo ikke ud som om, at Samsung ligefrem løser problemer, nok snarer skaber dem. Det stemmer også meget godt overens med mine erfaringer, for det er relativ få apps jeg har på den, udover Samsungs crap, som jeg så alligevel aldrig bruger.
Overvejer seriøst at gå tilbage til Experia telefoner. Root af SG3éren.. hmm, havde jeg så ikke lige overvejet. Synes det der root er noget spøjst noget. Lavet af ekstreme nørder, og forklaret til lige så ekstreme nørdede brugere, så alm. dødelige ikke fatter en bjælde LOL Det lykkedes mig i sin tid på min søn´s X8ér, men det tog også sin tid, før jeg "så lyset".
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 16:00
SGS3 findes der et 1-click root program til. Så tilslut den computeren, start root programmet op og tryk på root, så er den rotted. At fjerne native apps kræver vel noget der ligner 20 minutter at sætte sig ind i.

Men vil give dig ret angående Xperia telefoner. Selvom Sony nu også smider bloatware på sine telefoner, så er de ikke når så ressourcekrævende og der er heller ikke nær så mange. 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2014 kl. 12:56
Nagash, har du nogen mere direkte henvisninger til en "nem" måde at roote og skifte firmware på en SG3èr ?

Har sat mig for, at min SG3ér skal smadres, og meget snart rent fysisk, hvis ikke en root og mod kan få den til at makke ret. Eller så skiftes den ud med en Z2 eller SG5ér, efter jeg har trampet på den!

Som sagt prøvede jeg det for et par år siden med knægtens X8ér, men synes det er forbundet med en del besvær, bare at læse og forstå proceduren kræver en insigt viden, da disse mennesker (nørder) skriver EKSTREMT indforstået. Plus man forøvrigt lige skal hakke sig igennem tusiende vis af indlæg og forskellige mods på XDA, for at finde noget der passer og virker stabilt Dead
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu