|
Streame sit eget tv signal |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
PF ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-December-2008 Status: Offline Point: 485 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Juni-2014 kl. 19:09 |
Da mit kontor ligger i den forkerte ende af huset, er det virkelig belastende at skulle trække et antennekabel fra stik til tv. Jeg overvejede så en Slingbox, men synes de virker umiddelbart ret dyre. Findes der nogen alternativer?
|
|
![]() |
|
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Din tv udbyder har ikke noget web tv? Det bruger jeg selv på mit eget kontor, men det ryger dog ikke op på nogen stor fladskærm.
|
|
![]() |
|
PF ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-December-2008 Status: Offline Point: 485 |
Nej, desværre. Jeg har Yousee, men det kræver en Yousee internetforbindelse, før at jeg kan se deres web-tv og det har jeg ikke.
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4825 |
Hej. Ja det findes. Konkurenten til Slingbox er Monsoon. Jeg har selv en at deres forrige generations enheder, en Hava Gold, som jeg er udmærket tilfreds med. Den væsentlige grund til at jeg købte den var at jeg kunne programmere den til at kunne bruge Selectorens fjernbetjenings koder. For på det tidspunkt blev Selectoren ikke understøttet af Slingbox. Jeg ved at der er kommet en ny serie, som jeg syntes er billig. Men syntes at kunne huske noget om at der er problemer med HD format undestøttelse og har ellers ikke sat mig ind i hvilken af dem, der er den rigtige at købe: http://www.monsoonmultimedia.com/products.html Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 12-Juni-2014 kl. 19:58 |
|
![]() |
|
Hej Carsten. Tak for forslaget, jeg prøver lige at kigge det igennem ☺
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Der findes jo også andre alternativer. De nyere modeller af Panasonics HDD optager kan streame. Har selv en brugt DMR-BCT720, men den fåes også som "setop boks" uden blu-ray drev (DMR-HCT130). Min datter ser TV via den på sin iPad.
Ellers kan man vel købe en tuner til sin computer og streame derfra. Har selv en Mac med EyeTV som streamer til iPhone/iPad m.m.
Redigeret af kim.t - 12-Juni-2014 kl. 21:36 |
|
![]() |
|
![]() |
|
Tv'et er altid sat til en computer, så vil det være en nemmere løsning?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19800 |
Gør dig selv den tjeneste at trække et kabel.
Det virker hver gang, bruger ingen strøm og forældes ikke de første 10 år. Klaus |
|
![]() |
|
linnemann83 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 17 |
Hey
Jeg bruger TVHeadEnd på min Linux maskine med et Digital Devices Duoflex dualtuner tv kort. Har købt fra DVBshop.net 3 gange så det er ikke noget problem. Så bruger jeg forskellige klienter XBMC til PC/Linux med TVHeadEnd klient. Der findes også apps til android (TVHClient) som kan streame fra server. Det fungere rigtig godt og de Digital Devices tunere får hurtigt signal og skifter kanal på under 0.1s. TVHeadEnd fungere kun på linux og bliver administreret igennem et webinterface. Der er dog masser af Ubuntu guides til at få det til at køre. En anden mulighed er at bruge MediaPortal, der er en server del og en klient del som begge kører på windows og snakker også sammen med XBMC hvis man har andre bokse.
|
|
![]() |
|
Flmr77 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 249 |
Hvis den omtalte pc er placeret på kontoret, vil usb tunere og indstikskort ikke virke, da de skal forbindes med et antennekabel. men man kan købe en netværkstuner a la hd-homerun og forbinde den til antennekabellet og til netværket, hvorefter du vil kunne se tv på kontoret ved hjælp af eks. et af de nævnte programmer via dit netværk. (dog er det meget anbefalet at dit netværk er forbundet via kabel, da du ellers kan få problemer med at streame uden udfald) Der er en del, der har beskrevet deres mediecenter build i underfora. prøv at kigge på http://digitalt.tv/tv-tuner-til-mediecenter-overblik/ og test af en netværkstuner http://digitalt.tv/hdhomerun/ der er så også andre netværkstunere. (ps. rettet lidt slåfejl)
Redigeret af Flmr77 - 13-Juni-2014 kl. 08:49 |
|
![]() |
|
Tak for alle forslagene og linksne. Jeg læser videre ;)
|
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
hvad med at få yousee som internet udbyder også??
det må da være den nemmeste løsning og måske også billigste?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |