recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K - Netflix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K - Netflix

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Idero Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Idero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4K - Netflix
    Sendt: 16-Juni-2014 kl. 13:49
Hvad skal jeg bruge for at se 4K Netflix, (Det der nu er tilgængeligt) på en 4K Computerskærm (Samsung590D)?

Kan det overhovedet lade sig gøre?

På forhånd tak.

Idero

Chromecast/PS4/PS3/
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2014 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Idero Idero skrev:

Hvad skal jeg bruge for at se 4K Netflix, (Det der nu er tilgængeligt) på en 4K Computerskærm (Samsung590D)?

På forhånd tak.

Idero

Chromecast/PS4/PS3/

Du skal i det mindste være i besiddelse af decodningsstandarden HEVC sådan som jeg har forstået problematikkenSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2014 kl. 14:22

Nej. Via en PC-browser får du højest 720p fra Netflix - uanset hvad du gør. Med Windows 8 app'en får du op til 1080p.

4K Netflix er indtil videre kun tilgængeligt på 2014 Smart TV med HEVC (som er den komprimering Netflix bruger til 4K).
Til top
Idero Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Idero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2014 kl. 14:25
Tak for svar.

Nogen idé om en bluray afspiller evt. 4K opskaleret vil være en lækkerbidsk, eller skal jeg bare sælge skærmen så hurtigt som muligt?

:-)Idero
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2014 kl. 14:37
Computerskærme egner sig generelt ikke til at se film på.
Til top
Idero Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Idero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2014 kl. 15:42
Tak for svar.

Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2014 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Nej. Via en PC-browser får du højest 720p fra Netflix - uanset hvad du gør. Med Windows 8 app'en får du op til 1080p.

4K Netflix er indtil videre kun tilgængeligt på 2014 Smart TV med HEVC (som er den komprimering Netflix bruger til 4K).

Måske lidt OT, men er 1080P på win8 appen til at holde ud at se på hvis man blæser det op på en almindelig TVskærm evt projektor? Jeg troede faktisk slet ikke man kunne bruge en PC til at få et ordentligt billede med Netflix? Er er en boks stadig at foretrække?
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2014 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Måske lidt OT, men er 1080P på win8 appen til at holde ud at se på hvis man blæser det op på en almindelig TVskærm evt projektor? Jeg troede faktisk slet ikke man kunne bruge en PC til at få et ordentligt billede med Netflix? Er er en boks stadig at foretrække?

På en tv-skærm ser det ganske nydeligt ud, men en projektor er måske lige at presse den. Smile I Windows 8 app'en får man 1080p med en bitrate på omkring 6-7 Mb/s igennem. Netflix's komprimeringsformat er dog noget mere effektivt end det der bruges på Blu-ray (det samme bruges i øvrigt af Sony til deres 4K-tjeneste).

Det er det samme billede man får via boksene, f.eks. Apple TV og PlayStation 3 og 4.

Men som nævnt giver browsere et dårligt Netflix-billede. Det ændrer sig nok først når Netflix skifter væk fra Silverlight.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2014 kl. 16:46
OK Takker.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2014 kl. 22:13
Som for eksempel ved at gå i afspilningsindstillingerne  under "din konto"  og vælge at Netflix skal køre via html5  og ikke silverlight. (dette har været muligt temmelig længe)
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2014 kl. 06:54
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Som for eksempel ved at gå i afspilningsindstillingerne  under "din konto"  og vælge at Netflix skal køre via html5  og ikke silverlight. (dette har været muligt temmelig længe)

Indstillingen hedder "Prefer HTML5". Men man får ikke får nødvendigvis adgang til HTML5-playeren. Den er stadig under udvikling / udrulning, så det er kun på visse platforme. Pt. virker den på Windows 8.1 (hvor man lige så godt kan installere app'en), Chrome OS (vi er vel oppe på 3-4 personer på verdensplan der kører det?) og OS X Yosemite (som bekendt først kommer til efteråret).

Det har min konto stået på i måneder nu, men det ændrer desværre ikke noget. Cry Den bruger stadig Silverlight-afspilleren (i både Chrome, IE og Firefox på Windows 7 PC). Det kan bekræftes ved at højreklikke.

Redigeret af Rasmus Larsen - 17-Juni-2014 kl. 08:22
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2007
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2014 kl. 09:09
Youtube har nogle 4K video klip som burde fungere. Søg på Youtube 4K og der kommer en sjat frem.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu