|
Hvilke højtalere til 5.1? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
O'Riley ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2009 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 171 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Juni-2014 kl. 22:17 |
Hej jeg fik for nogle måneder siden denne 5.1 receiver i gave. http://www.pricerunner.dk/pl/96-2913213/Forstaerkere-og-Receivere/Harman-Kardon-AVR-161-Sammenlign-Priser?q=avr161&ref=redirect&search=avr161&sort=4
Jeg ser rigtig rigtig mange film og lytter sjældent til musik, men har aldrig før gået op i lyd andet end det der kom fra mit TV. Men nu hvor jeg har fået denne, tænkte jeg at jeg ville begynde at tage denne del med også :) Jeg skal sige på forhånd at jeg INGEN forstand har på det her overhovedet... Jeg har heller ikke mere end en 1500-2000 lige nu max at bruge. Men det burde vel stadig være muligt at finde noget brugt i denne klase? Altså jeg ville gerne have 2 front, 2 bag, 1 center og 1 sub, er det muligt inden for en rimelig kvalitet at finde på dba. Jeg ville gerne have det hele på en gang. Jeg er klar over jeg nok ikke får det bedste til at starte med... Men bare noget at starte med, og så kan jeg spare op et par år og få noget bedre til den tid. Skal siges jeg ikke ønsker nogle gulvhøjtalere (kærestens eneste krav), så det skal helst være kompakthøjtalere. Nogle der har nogle gode bud? Helst i Østjylland området, så jeg ikke skal køre for langt. På forhånd mange tak for hjælpen!
Redigeret af O'Riley - 17-Juni-2014 kl. 00:59 |
|
![]() |
|
O'Riley ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2009 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 171 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
jeg havde haft kig på det her:
http://www.dba.dk/hoejttaler-gale-smaa-3010s/id-1007710037/ Men igen... jeg har ingen ide om kvaliteten.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Hvis du vil have god kvalitet i lyden, så undersøg med overbestemmeren hvor meget du må få lov til. Små højttalere er oftest lig med lille lyd.
Med det beløb du har til rådighed, vil jeg råde dig til at købe to fronter og så udvide som du får råd til. Med 1500 kroner for et fuldt setup, skal du falde over det helt rigtige tilbud, ellers ender du ud med noget halvbras og så er de 1500 kroner helt væk, når du vil opgradere. Klaus |
|
![]() |
|
altså jeg har lov til alt så længe det ikke er nogle store sataner der kommer ind i stuen. Men hvad kan så anbefales af 2 fronthøjtalere i en rimelig kvalitet. Brugt er som sagt helt fint for mig.
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
Dali Concept 1, er udgået af produktion nu. Nypris var 799,-/stk. i slutfase. Mener den model mæssigt må være erstattet af Zensor 1: Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |