|
SEK-2500U/ZG One Connect boks - Erfaringer. |
Besvar | Side 123 17> |
Forfatter | |
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-Juni-2014 kl. 14:13 |
Hej alle.
I dag får jeg min SEK-2500/XC One Connect boks til mit Samsung F9005 TV. Jeg skal nok holde jer orienteret om mine erfaringer. /jens
|
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lyder super Jens - jeg venter spændt selv om jeg nu i stedet har et Pana 4K på vej fra Jimmy
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
Funktioner
Tak(0)
|
Her er et link til et lille galleri jeg har lavet af selve boksen, inden jeg sætter den til. Jeg skal lige se lidt nyheder inden jeg slår den til :-)
|
|
|
|
hummelmose
Funktioner
Tak(0)
|
Boksen er nu udskiftet, og følger man de få tegninger der er, så køre det perfekt. Oplevede en ret underlig ting efter jeg havde været i Netflix i UltraHD.
Da jeg gik tilbage til TV, fik jeg nedenstående "billedkvalitet". Jeg er nu igang med at opdatere firmwaren, og skal nok lige vende tilbage om det er et problem som fortsætter. Det forsvinder når man genstarter TV'et. Nu har jeg opdateret firmwaren, og problemet er løst :-) Så vigtig info her, husk at opdater firmwaren. Billedkvaliteten er stadig i top, og indtil videre er jeg tilfreds. SKYD, hvis i har spg. |
|
|
|
thxtex
Super bruger Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 329 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så først skal 2013 boksen være opdateret til v2221.0. Herefter skal den nye boks så opdateres til v1131.6. Og så læste jeg noget med nyt kabel mellem boks og panel - er det korrekt?
|
|
kskruger
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tænkte nok, at han kom fra det ydre rum
Hvad med Netflix 4K, har du prøvet det?
|
|
hummelmose
Funktioner
Tak(0)
|
Ja. Den gamle boks skal opdateres til 2221. Derefter skal man med den gamle boks tage en sikkerhedskopi, som den gemmer i skærmen. Så tager man skærmen ned af væggen og skifter kabel, OG VIGTIG INFO. har du et CI modul i skærmen skal dette tages ud også, da det sidder i den nye boks også FEDT FEDT FEDT, og der er to. Så tænder man op, og følger instruktionerne på skærmen, og så læser den backup fra før. Det virker perfekt. Jeg har Ultra HD Netflix, og 4K Youtube (sutter røv), men Netflix i 4K (har testet med Breaking bad) står lige i skabet med 2160p. Og nu har jeg 100 mbit, så den starter sindsygt hurtigt. Er helt oppe og ringe.
Redigeret af hummelmose - 20-Juni-2014 kl. 20:31 |
|
|
|
hummelmose
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, virkede med det samme. Har kun testet med Breaking Bad som jeg har ventet med at skulle se til den kom i 4K. Men jeg kan da lige teste House of Cards. skal nok tage et billede så i kan se bitrate
|
|
|
|
hummelmose
Funktioner
Tak(0)
|
HBO Nordic kører væsentligt hurtigere, men stadig udertekst fejlen, hvor man skal vælge dansk hver gang.
|
|
|
|
kskruger
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
Funktioner
Tak(0)
|
Udover at den kan afspille Netflix 4K, er der forskel på billedekvaliteten med den nye boks?
|
|
hummelmose
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg syntes at der er forskel til det bedre. Billedet er mere roligt, men må jeg ikke godt få i dag og i morgen omkring billedkvalitet, for det plejer at tage mig nogle timer. Men umiddelbart ser DR1 og TV2 begge i HD rigtigt godt ud.
|
|
|
|
kskruger
Funktioner
Tak(0)
|
Oplever du blæserstøj fra boksen og hvor langt er kablet op til skærmen?
|
|
Besvar | Side 123 17> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |