recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intet internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intet internet

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 45 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-Februar-2010
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Intet internet
    Sendt: 21-Juni-2014 kl. 23:22
Hej alle medlemmer

Jeg har et lille problem med mit internet. Jeg har pt en TP-Link TL-WDR4900 router som jeg selv skulle mene er ret kraftig. Denne er placeret i stuen i et tvmøbel sådan meget centralt i lejligheden. Problemet opstår når jeg bevæger mig ind i soveværelset (godt 5 meter væk), så er der næsten intet eller meget lidt signal. 

Signalet skal igennem 2 letbetonvægge for at komme derind hvilket jeg ikke mener burde kunne stoppe signalet, eller hvad?

så snart jeg forlader min lejlighed kan jeg dog godt 20 meter i den modsatte retning af mit soveværelse, stadig have signal til min egen router fra telefonen.

Jeg har desværre af kosmetiske årsager ikke mulighed for at replacere routeren, hvordan kan jeg løse problemet så jeg får internet overalt?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2014 kl. 23:38

Når du ikke vil placere den som det ellers anbefales, så ved jeg ikke hvad du skal gøre, så nytter det jo heller ikke med f.eks en repeater. Der er måske en ting der kan gøres, en extern antenne om det er muligt på Routeren. Ellers må den have en anden placering.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 17 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-September-2013
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2014 kl. 23:55
Bruger du 2,4 eller 5G ?

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 07:08
Prøv at hente et program som inSSIDer.

Det måler hvilken kanaler(frekvenser) der er i brug til Wifi.

Du skriver at du bor i lejlighed og det kan være at naboen bruger samme kanal som dig.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af jona4796 jona4796 skrev:

Hej alle medlemmer

Jeg har et lille problem med mit internet. Jeg har pt en TP-Link TL-WDR4900 router som jeg selv skulle mene er ret kraftig. Denne er placeret i stuen i et tvmøbel sådan meget centralt i lejligheden. Problemet opstår når jeg bevæger mig ind i soveværelset (godt 5 meter væk), så er der næsten intet eller meget lidt signal. 

Signalet skal igennem 2 letbetonvægge for at komme derind hvilket jeg ikke mener burde kunne stoppe signalet, eller hvad?

Beton absorberer signalet, så jo - det kan sagtens stoppe det.

Citér
så snart jeg forlader min lejlighed kan jeg dog godt 20 meter i den modsatte retning af mit soveværelse, stadig have signal til min egen router fra telefonen.

Jeg har desværre af kosmetiske årsager ikke mulighed for at replacere routeren, hvordan kan jeg løse problemet så jeg får internet overalt?

Hvis kosmetikken har højere prioritet end placeringen af den trådløse router, så beder du selv om problemer :)

Prøv, som der skrives, at leder efter en app til din telefon, som kan vise dig signalstyrke på de forskellige trådløse kanaler i din lejlighed, og få sat din router på den kanal der er mindst "trafik" på, eller finde "auto"-funktionen, som selv indstiller kanalen (det har de fleste routere).
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 08:27

Jeg har et lille problem med mit internet.

Dybest set, er vel ikke internet du har problemer med, men dit lokalnet?

Analyser på dit trådløse netværk, og flyt evt din router. Vil du ikke flytte den, så må du leve med det du har, hvis ikke det hjælper at skifte kanal.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 17 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-September-2013
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg har et lille problem med mit internet.

Dybest set, er vel ikke internet du har problemer med, men dit lokalnet?
Arh Come on Confused Det er jo beskrevet

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Analyser på dit trådløse netværk, og flyt evt din router. Vil du ikke flytte den, så må du leve med det du har, hvis ikke det hjælper at skifte kanal.

Klaus
Til top
Bruger udmeldt 45 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-Februar-2010
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 09:06
Jeg kører 2,4 GHz og 5 GHz

Routeren er kalibreret så den kører på anden kanal end mine naboer :)

Jamen kan 2 10 cm betonvægge virkelig tage så meget signal at jeg intet har?

Hvad er en optimal placering af min router hvis jeg må spørger?
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 09:23
Optimal placering = Udenfor dit TV-møbel.

Sammen med dit TV-møbel, som vel også dæmper signalet, så gør det det jo ikke bedre, når det derudover skal kæmpe sig vej gennem to vægge...

Redigeret af turbo2 - 22-Juni-2014 kl. 09:29
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 10:42

En god placering vil være højt og frit, brug en Wi-Fi analyser og find det sted hvor der er bedst dækning. Jeg har min højt på en væg og et sted hvor den skal igennem så få vægge som muligt. Der er signal nok til et pænt stykke uden for lejligheden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 10:47
Og på højkant

Redigeret af Pony65 - 22-Juni-2014 kl. 10:51
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 10:50

Ja selvfølgelig, det står jo i anvisningen at den skal.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu