|
Sonos firmware/controller ver. 5.1 |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
HenrikH ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 733 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Juni-2014 kl. 21:56 |
Har netop downloadet firmware/controller ver. 5.1 (beta) og en af nyhederne er at ingen Sonos enhed behøver være kablet (eller kablet via Sonos bridge) til det trådløse netværk.
Og der virker bare ![]() Man går ind under menuen Administrer, Indstillinger for tjenester, Avanceret, knappen Trådløs opsætning. Indtast koden til det trådløsenetværk og det opsat. Derefter kan den kablede forbindelse fjernes (i mit tilfælde en Sonos Bridge). |
|
mvh
Henrik |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er der andre lækre ting i beta 'en
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Jeg er ikke helt sikker på hvad fordelen er for folk med en bridge? Mindre strøm og lidt mindre støj på WIFI-nettet? Det er vel primært en feature til nye kunder? Selv har jeg 2 ekstra Bridge liggende i skabet, som fulgte med i vinters, og skulle min nuværende futte af, så tror jeg da at jeg vil pakke en af dem ud og fortsætte med Bridge.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
Torben, du skriver: " lidt mindre støj på WIFI-nettet? "
Hvordan kan det lige lade sig gøre, efter som en bridge danner sit eget trådløse netværk, mens den efter den nye opdatering, kommer på det alm. trådløse netværk, og netop optager mere plads og derved os danner mere støj?? ![]() |
|
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Fordi Sonos bruger 2.4GHz som de fleste andre wifi, blot et skjult netværk som andet udstyr ikke kan tilgå. Sonos danner derfor "støj" som alle andre trådløse netværk. |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Jeg tænker på den almene støj der opstår ved at flere enheder opretter hotspots. I den sammenhæng er et Sonos-net fuldstændigt ækvivalent med en anden router i dit hjem. Der kommer jo en kanal mere og derved bruges flere frekvenser hvis du bruger en Bridge. Uden bridge har du kun samme WIFI netværk, og dine enheder vil da alle bruge denne frekvens. Så: med bridge vil du have færre frekvenser ledige og dermed mere støj end du vil uden.
|
|
|
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Bridge kører jo på samme frekvens som dine sonos enheder så en bridge vil ikke give flere problemer end hvis du ikke havde en. Derimod vil du med trådløst koblet net bruge en plads mere på dit almindelige trådløse net og derved faktisk sænke hastigheden på det på samme vilkår som hvis der er tilsluttet en ekstra pc.
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Jeg kan heller ikke se fordelen, da en bridge giver mega nem opsætning for familien DK og ingen menu-opsætning-indtastkode jo netop gør. Og det er mange kunder netop bange for at røre ved. Men de andre kan jo spare 399kr...
Nej, de skulle hellere komme med et nyt design på den nye APP for den er satme håbløs! :-( Nem at bruge forsvandt som dug for solen.... |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
Smag og behag med den nye APP.
Jeg syntes den er super fed, skulle lige vende sig til det nye design. men det sidder bare lige i skabet. fedt at man kan søge musik fælles. Fra NAS. TDC samt Spotify |
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Den nye app syntes jeg også er langt bedre end den gamle men de skal sgu til at skynde sig lidt med udviklingen af software så der kan understøttes flere funktioner. Individuel højtaler konfiguration så man både kan bruge den til stereo og surround. Fra feks en connect input til to baghøjtalere og playbar som en center højtaler feks.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Det med, at den søger alle kilder, er nu meget godt. Men det gør dog søgningen noget mere langsom, når den skal søge flere kilder.
Og hvorfor er den funktion der ikke i Windows programmet? Der kan den kun søge på en kilde ad gangen. |
|
![]() |
|
Enig. Det var kun et baby-skridt at de fik fuld stereo på bagkanalerne i et Playbar setup. De bør indføre "scenarier" så man kan bruge sine enheder mere frit og opsætte forskellige prædefinerede sammensætninger og ikke blot forlade sig på gruppering som i dag. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |