recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Iphone 5s - GPS hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Iphone 5s - GPS hjælp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
samanda Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér samanda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Iphone 5s - GPS hjælp
    Sendt: 22-Juni-2014 kl. 22:24
Hej alle,
Jeg har haft lidt problemer med min 5s der nu er et halvt år gammel. Jeg har haft lidt problemer med, at den mister strøm meget hurtig, men har netop fået den tilbage fra Telecare Service, at der ikke er noget galt med batteriet. 

Jeg har dog også et meget irriterende problem, at jeg ikke kan få noget GPS signal. Jeg har en TOM TOM Western Europe navigations app. og den skriver at der ikke er noget GPS signal endvidere har jeg forsøgt med en ny app der hedder Sygic, og den kan heller ikke finde GPS signal.

Jeg havde naturligvis reklameret over dette og Telia skrev dette til Telecare da telefonen var sendt til undersøgelse. Jeg fik en tilbagemelding at GPS er en 3. parts app, som ikke er omfattet af garantien.. øv øv

Jeg har prøvet genstart, ny installation, og lige lidt hjælper det? Begge apps virker upåklageligt på min kones 4s og jeg havde lånt en gammel Iphone 3 i indsendingsperioden, og her virkede TOM TOM fino..

Nogen der har et råd der kan hjælpe mig videre.. til orientering har jeg Telia abb. og super tilfreds med netværket...
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7082
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 06:08
Og du er udendørs når du prøver at fange gps signaler ?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 06:27
Hvad med Apples egen map app eller Google maps ?
For godt nok er TomTom er 3. parts app, men hvis GPS'en ikke virker (i deres egen app) er telefonen jo defekt.

Redigeret af kim.t - 23-Juni-2014 kl. 07:57
Til top
samanda Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér samanda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 08:36
Hej,
Jeg har såmænd også prøvet de andre apps, og frustrende nok så virker de heller ik. Jeg har sku prøvet alt, været udenfor, ladet telefonen ligge på et bord/holder i bilen, så telefonen ikke har kontakt med hånden.. Vi kørte fra Himmerland til Svendborg, hvor min kammerat via sin 5s kørte med samme navigation hele vejen, og jeg kunne ikke fange et GPS signal..

Ja det er bare lidt irriterende, at en telefon til 6500 ikke fungere optimalt. Jeg tænker bare at noget må være galt når den ikke kan bruge disse - mærkeligt..

Men tak for svar, der er nok ik så meget jeg kan gøre når Telecare skriver at 3 parts apps ikke er omfattet..
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 08:47
Apples eget kort er vel ikke 3 part.
Den må ind til forhandlerne igen
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 08:56
Bare lige hurtigt....
Nu har du slået lokalitetstjenester til, så dine app's må bruge din GPS?
Til top
samanda Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér samanda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 11:43
Jeps - lokalitetstjenester er såmænd slået til :-)
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24766
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 11:45
Når gps ikke virker på Apples eget kort, så skal de tage imod den. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 12:07
For en sikkerheds skyld: Tag en backup af telefonen. Nulstil den og prøv så om Apples eget kort virker.
Som sagt hvis den ikke gør det er telefonen defekt
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Point: 968
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 08:13
Hvis du ikke kan få GPS signal så bruger ALLE telefoner rigtig meget strøm på at forsøge at finde signalet. Jeg har oplevet at min GPS i min 5S var crachet. og på 5 minuter blev tellefonen så varm at man ikke kunne have den i en lomme uden at det var varmt for huden. Tog den op og genstartet telefonen hvor efter den fandt signal. Batteriet var droppet 10% på de 5 minuter.

Så hvis du har en defekt gps så er det nok den der sluer din strøm.
Har du prøvet at slå lokalitetstjenester fra og se hvordan dit strøm forbrug er?

Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu