|
Pappas stuebio |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Akapappa ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Oktober-2013 Sted: Højbjerg Status: Offline Point: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Februar-2014 kl. 16:31 |
Her kommer mit beskedne bidrag til siden.
Udstyrslisten lyder følgende: Skærm: Panasonic GT30 plasma Reciever: Yamaha RX A1010 "Effekt" stereoforstærker: Cambridge azur 550A Afspillere: Sony PS3 Apple TV 3 7.1 Højttalere: Front: Dali Blue 6006 Bi-Amp Center: Dali Blue C1000 Surround: Dali Blue R1000 Surround Back: Monitor Audio Radius 45 HD Sub: Paradigm DSP 3200 v.2 NYT: Presence: Dali Blue 1001 Kabler: Lidt af hvert. Mellem fronterne Dali Blue Bi-Wire Center + surround er TaraLAbs Prism Omni Surround back er den billigste fra HK. Jeg har efterhånden forsøgt at vende bioen på mange måder i huset, men her er det endelige resultat. ![]() To-Do liste: - Ordne alle ledninger og kabler. Ønskeliste:
- Væg-væg tæppe i stuen. (Brrrrrr.... Her er koldt! Og måske hjælper det også på lyden..?) - Anden akustisk forbedring af rummet. Har lidt en ide om at trykke nogle billeder af ungerne på stof og betrække akustikplader med det. - Nyt højttaler setup. Er positivt overrasket over detaljerne fra de nye bagkanaler ift resten af setupet! - Babysitter, så jeg kan få set nogle film!!! Jeg er stadig grøn i hjemmebio, så gode råd og konstruktv kritik er velkommen. Mvh Peter Edit: Jeg kan ikke få min iPad til at uploade flere billeder, derfor kun det ene. Jeg får en besked om at jeg har uploadet et billede med det filnavn..??? Nogle forslag? Redigeret af Akapappa - 23-Juni-2014 kl. 19:55 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville i hvert fald ikke bruge den ekstra forstærker, til at trække baghøjttalerne. Det er bedre at bruge en god stereoforstærker til fronterne. Men nu kender jeg så ikke lige den du har, så det er muligt den er for svag.
Ellers er det sgu et fedt setup. Kablerne skal du dog få væk :-)
|
|
![]() |
|
Akapappa ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Oktober-2013 Sted: Højbjerg Status: Offline Point: 13 |
Ja.. Jeg har været noget i tvivl om hvorvidt det var en mulig løsning at lave tricket med stereo på bagkanalerne. Den er for svag til at trække fronterne, så det bliver i hvert fald en forringelse. Hvorfor er det egentlig en dårlig ide?
Jeg har dog virkelig svært ved at vælge; bedre greb om højttalerne, kontra muligheden for at høre filmene i ægte 7.1. Håber dog at der engang bliver råd til en god effekt, så løser det jo sig selv. 😉 Jeg er lidt blank på om det har noget at sige hvilken effekt man matcher med sin reciever. Der kan jo være en forskel i farvningen af lyden, så ekstra forstærkning i front kan jo ende med at give et andet lydbillede.. Hvordan oplever andre det? Kablerne skal helt klart væk, men jeg skal lige have målt op til de nye.. Er der i øvrigt nogle forslag til passende kabler? Jeg ved at der er lidt en religionskrig kørende mellem de troende og kabel-ateisterne.. Men mon ikke der kan enes om et fælles mindstemål til et par mindre og dog respektable bag højtalere..😉 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Jamen så længe det er en svag forstærker, så er de nu også rigtigt nok, som du har gjort. Men hvis du nu havde en kraftigere stereoforstærker, så skulle du koble den til dine fronter, og så forstærkeren til din surroundreceivers pre-out. På den måde for du også en forstærker, der er lavet til stereo og har kræfter til dine gulvhøjttalere, mens din receiver for flere kræfter til de resterende 5 kanaler.
Og du har ret, men skal tænke sig lidt om med effekttrin. Hvis du køber en, som lyder markant anderledes, end din receiver, så vil det irritere dig hver gang du ser noget, hvor lyden panorerer fra den ene front henover center og til den anden front. Derfor findes der også en del 3-kanals effektforstærkere. Eller også skal du have fat i 3 monoblokke. Angående kabler, så er jeg ikke troende. Jeg vil anbefale dig de tykke fra Harald Nyborg, men det vil andre fraråde. Up to you. Redigeret af Nagash - 09-Februar-2014 kl. 16:49 |
|
![]() |
|
Her kommer lige lidt updates med billeder.
Jeg kom til at købe et par små reol højttalere fra serien til en billig penge.. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nu er jeg lidt i tvivl om hvor de så er brugt bedst.. -Forslag er velkomne
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |