recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos firmware/controller ver. 5.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos firmware/controller ver. 5.1

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos firmware/controller ver. 5.1
    Sendt: 14-Juni-2014 kl. 21:56
Har netop downloadet firmware/controller ver. 5.1 (beta) og en af nyhederne er at ingen Sonos enhed behøver være kablet (eller kablet via Sonos bridge) til det trådløse netværk.

Og der virker bare Clap

Man går ind under menuen Administrer, Indstillinger for tjenester, Avanceret, knappen Trådløs opsætning. Indtast koden til det trådløsenetværk og det opsat. Derefter kan den kablede forbindelse fjernes (i mit tilfælde en Sonos Bridge).

mvh

Henrik
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2014 kl. 22:07
Er der andre lækre ting i beta 'en
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2014 kl. 22:18
Jeg er ikke helt sikker på hvad fordelen er for folk med en bridge? Mindre strøm og lidt mindre støj på WIFI-nettet? Det er vel primært en feature til nye kunder? Selv har jeg 2 ekstra Bridge liggende i skabet, som fulgte med i vinters, og skulle min nuværende futte af, så tror jeg da at jeg vil pakke en af dem ud og fortsætte med Bridge.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2014 kl. 18:11
Torben, du skriver: " lidt mindre støj på WIFI-nettet? "
Hvordan kan det lige lade sig gøre, efter som en bridge danner sit eget trådløse netværk, mens den efter den nye opdatering, kommer på det alm. trådløse netværk, og netop optager mere plads og derved os danner mere støj?? Wink
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2014 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Torben, du skriver: " lidt mindre støj på WIFI-nettet? "
Hvordan kan det lige lade sig gøre, efter som en bridge danner sit eget trådløse netværk, mens den efter den nye opdatering, kommer på det alm. trådløse netværk, og netop optager mere plads og derved os danner mere støj?? Wink

Fordi Sonos bruger 2.4GHz som de fleste andre wifi, blot et skjult netværk som andet udstyr ikke kan tilgå. Sonos danner derfor "støj" som alle andre trådløse netværk.

Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2014 kl. 18:53
Jeg tænker på den almene støj der opstår ved at flere enheder opretter hotspots. I den sammenhæng er et Sonos-net fuldstændigt ækvivalent med en anden router i dit hjem. Der kommer jo en kanal mere og derved bruges flere frekvenser hvis du bruger en Bridge. Uden bridge har du kun samme WIFI netværk, og dine enheder vil da alle bruge denne frekvens. Så: med bridge vil du have færre frekvenser ledige og dermed mere støj end du vil uden.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2014 kl. 19:24
Bridge kører jo på samme frekvens som dine sonos enheder så en bridge vil ikke give flere problemer end hvis du ikke havde en. Derimod vil du med trådløst koblet net bruge en plads mere på dit almindelige trådløse net og derved faktisk sænke hastigheden på det på samme vilkår som hvis der er tilsluttet en ekstra pc.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2014 kl. 19:34
Jeg kan heller ikke se fordelen, da en bridge giver mega nem opsætning for familien DK og ingen menu-opsætning-indtastkode jo netop gør. Og det er mange kunder netop bange for at røre ved. Men de andre kan jo spare 399kr...
Nej, de skulle hellere komme med et nyt design på den nye APP for den er satme håbløs! :-( Nem at bruge forsvandt som dug for solen....
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2014 kl. 20:15
Smag og behag med den nye APP.

Jeg syntes den er super fed, skulle lige vende sig til det nye design. men det sidder bare lige i skabet. fedt at man kan søge musik fælles. Fra NAS. TDC samt Spotify
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2014 kl. 22:36
Den nye app syntes jeg også er langt bedre end den gamle men de skal sgu til at skynde sig lidt med udviklingen af software så der kan understøttes flere funktioner. Individuel højtaler konfiguration så man både kan bruge den til stereo og surround. Fra feks en connect input til to baghøjtalere og playbar som en center højtaler feks.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2014 kl. 23:52
Det med, at den søger alle kilder, er nu meget godt. Men det gør dog søgningen noget mere langsom, når den skal søge flere kilder.
Og hvorfor er den funktion der ikke i Windows programmet? Der kan den kun søge på en kilde ad gangen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2014 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Den nye app syntes jeg også er langt bedre end den gamle men de skal sgu til at skynde sig lidt med udviklingen af software så der kan understøttes flere funktioner. Individuel højtaler konfiguration så man både kan bruge den til stereo og surround. Fra feks en connect input til to baghøjtalere og playbar som en center højtaler feks.

Enig. Det var kun et baby-skridt at de fik fuld stereo på bagkanalerne i et Playbar setup. De bør indføre "scenarier" så man kan bruge sine enheder mere frit og opsætte forskellige prædefinerede sammensætninger og ikke blot forlade sig på gruppering som i dag.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu