|
Netflix på harmony one |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
joeblach ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Sted: Denmark, Greve Status: Offline Point: 454 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Maj-2014 kl. 20:13 |
||
Er det ik muligt at lave en aktivitet på samsung smart tv UE467005 hvor der vælges smart hub, og derefter netflix.. Har prøvet uden held...
Redigeret af joeblach - 23-Juni-2014 kl. 19:58 |
|||
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
|
|||
![]() |
|||
joeblach ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Sted: Denmark, Greve Status: Offline Point: 454 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hmm.. Er der slet ingen der har harmony one...?
|
|||
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||
Der kan jo nok vælges at aktivere Smart Hub, men hvordan man lige skal kunne vælge Netflix.?? Den skal jo markeres før den kan vælges. Kan nu heller ikke få øje på et problem med at vælge den selv når man er i Hub, man skal jo alligevel vælge film og andet når man er inde. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||
Radiomanden - Problemet er, at hele konceptet ligesom falder til jorden. For med dit argument, så er der jo ingen som helst grund til at lave en aktivitet overhovedet.
Jeg kan heller ikke fatte, at det ikke er muligt at gå direkte til en app på et smart TV. Det er ikke fordi Harmony fejler i dette, som sådan. De forskellige TV producenter laver slet ikke denne mulighed. Så på Samsung TV SKAL man pine død starte HUB, navigere til den pågældende app og starte den. Det er, undskyld mit franske, dybt totalt idiotisk, og fuldstændig fejlfortolket ide med hele konceptet, synes jeg. Hvorfor fanden har de ikke lavet 4 knapper eller lign, som kan kodes direkte til apps. Hvis jeg vil se Netflix på mit Samsung TV, så skal jeg: 1. Tænde TVét. 2. Starte HUB 3. Navigere til Netflix appen 4. Starte Netflix. Så kører det! 75% af punkterne kan fjernes, og jeg ender samme sted, hvis man bare GAD tænke sig lidt om, som producent. Og det ville samtidig give multifjernbetjeninger som Harmony mulighed for at blive kodet til det samme uhyre nemt. Ærlig talt - funktioner der ligger lige til højrebenet, som producenter ikke formår at tænke. Det er sgu skræmmende! |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
||
Så skal TV producenterne jo lave nye diskrete IR koder hver gang der kommer en ny app...
Det er nok ikke realistisk. Jeg kan heller ikke se det store problem. På f.eks. en tablet/PC, skal du jo også starte/åbne tablet'en, evt. taste password, finde app'en og starte den. |
|||
![]() |
|||
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
||
Tror ikke det er muligt, men det burde det.. 90% (et gæt) af folk der køber et smart tv i dag, bruger kun smarttv delen til streaming tjenesterne. Og så mange tjenester er der heller ikke..
Mener også der er nogle Bluray afspillere med Netflix knappen direkte på fjernbetjeningen. Oppo måske? Men noget der rigtig kan irritere mig er når der ikke er koder til eks. HDMI1 eller TV, men man skal køre alle indgange igennem. BUT WHY?! En anden ting jeg godt kunne ønske mig: Volume kontrol. Knapper med prædifinerede lydstyrker til forstærkeren. Det ville være rigtig lækkert :)
|
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||
Øhh jo, der er massere af koder at tage af. Og som sagt kunne det bare være 2 eller 4 specielle knapper som kan kodes til formålet. Det bør ikke være svært. Alternativet er at droppe det tåbelige IR fis, og få noget effektivt ud af bluetooth/WiFi.
Du skal se "problemet" i henhold til det at lave en aktivitet eller macro, om man vil. Det gør man jo netop for, dels at undgå at have flere forskellige fjernbetjeninger, men også for at kunne nøjes med at trykke på det antal knapper/kliks, som er nødvendigt for at opnå det man gerne vil. Begge dele er hele ideen med multifjernebetjeninger. Hvis jeg har besluttet mig for at skulle se Netflix, så virker det rimelig idiotisk med nutidens tekniske muligheder, at jeg skal igennem en større mølle af betjeninger og knappe tryk, førend netflix springer frem på min skærm. På samme måde, hvis jeg vil se optagelserne på mit TV/Recordere eller lign, så er der ingen grund til at jeg først skal hakke mig ind igennem en menu og finde underpunkter. Muligheder er der til, at man kan springe direkte til de ting man gerne vil, ELLER i det mindste kode nogle knapper direkte til de ting man ofte bruger. At man skal gøre det samme "problem" på andre enheder, det forklare dælme ikke, at det SKAL være sådan. Tværtimod vil jeg sige.
Forskellen på PC/Tablet er dog, at app often enten kan rykkes frem et sted, hvor den egner sig til hurtigere opstart. En mulighed du sjældent finder i forbindelse med TV og dets funktioner. På en PC kan du forøvrigt snildt auto-starte den app/program du vil. En funktion du IKKE har på et TV, mig bekendt. Jeg ved faktisk ikke om en Tablet kan det samme, (udover windows Tabletter, som også burde kunne). Men årsagen skal nok findes i, at mange enten ikke synes det er SÅ stort et problem. Eller de simpelthen ikke har set lyset i at gøre noget nemmere. "If it works, why optimize it" Og derfor ikke synes det er et problem. Der er selvfølgelig også dem der lever med indtil flere fjernbetjeninger, og hakker sig igennem alskens knappe tryk hver gang, ganske simpel fordi de ikke ved, at andet er teknisk muligt! Redigeret af Kandersen - 24-Juni-2014 kl. 12:36 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
På min Harmony Touch er koderne programmeret til at TV vælger hdmi 5 til stb tunerbox, og hdmi 6 til SR reciever.
Ligeledes er den programmeret til at reciever skifter til indgang Sat/TV når jeg vælger aktiviteten: Se TV/AV rec. Og til indgang BD når jeg vælger aktiviteten: Se Film. Vol kontrol knappen på Touch'en følger aktiviteten, så ved ren TV kigning reguleres TV højttalerne. Og ved TV/AV rec og Se Film, regulerer den vol på reciever. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
||
Og hvilken relevans har det ift Netflix? |
|||
![]() |
|||
||
Det må du gerne dokumentere/uddybe. Hvor finder du disse 'masser af koder' som passer sammen med nye app's? |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Svar til Wolff andet afsnit |
|||
![]() |
|||
||
Du misforstår. IR koder er der massere af. Det er jo kun et spørgsmål om, at producenterne laver softwaren i TVét til det. Og det er den del der mangler. TVét er jo ligeglad med, hvad det skal, når det modtager en kode. Det er producenten der bestemmer, hvordan det skal reagere. Ligesom producenten af TVét har bestemt, at når du trykker på on/off knappen, så tænder/slukker TVét. Når der er kode til det, og programeres den rette reaktion i TVét, så kan alt lade sig gøre. Jeg har svært ved at se noget som helst umuligt eller svært i dette. Selvfølgelig vil enhver producent påstå, at de har lagt de fleste og mest anvendelige funktioner ud op den medfølgende fjernbetjening. Men den holder ikke for SMART TV delen, efter min mening. Der skal man hakke sig igennem for meget, som de allerede VED er populære funktioner.
Fx Samsung har jo i lang tid kørt et samarbejde med f.eks Netflix, (salg af gratis abb.). Så er det temmelig mystisk, at de ikke har lavet en decideret Netflix knap på fjernbetjeningerne, der både kan tænde TV, og springe direkte ind i Netflix appen. Alt andet er sløseri og total manglende forståelse for effektiv betjening, efter min mening. Redigeret af Kandersen - 24-Juni-2014 kl. 13:15 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |