|
Streame film til tv. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
scleyton ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 121 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Juni-2014 kl. 20:16 |
Hej alle, jeg håber at der er en herinde der kan hjælpe mig.
Jeg har et samsung smart tv fra 2012, 6 serien. Mit spørgsmål er så hvordan jeg streamer de film jeg har på en NAS over på mit tv. Min egen ide er: Seagate Central Boxee Box Og så streame det den vej. Men kan det lade sig gøre, eller det helt galt. Skal ha' ny NAS og osv, så starter helt fra bunden :) Håber virkelig at der er en der kan hjælpe. På forhånd tak Stephan Smid gerne et link med evt gode NAS |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kommer også an på filformatet, der kan afspilles langt flere formater med en HDD direkte i TVet. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
Samsung har lavet et streaming program som hedder all share. Det bruger jeg imellem mit samsung 2012 tv og min pc. Det tager stort set alt samt undertekster. Ved ikke om man kan få noget lignede til din nas?
|
|
![]() |
|
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
Det er desuden serie 5 tv jeg har.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Hvis vi snakker NAS og streamingboks (som OP efterlyser), så er der efter min mening ikke noget som slår kombinationen Synology NAS og en mede8er mediestreamer.
Det er brugervenligt og klarer alle film/lyd formater. F.eks. en Synology DS213J med et par diske og en mede8er MED600X3D
|
|
![]() |
|
thxtex ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 329 |
Jeg har købt et F9005 her hvor det var på tilbud. Der har jeg så installeret SmartTV appen Plex. På serveren installeres Plex Media Server. Det er simpelthen det mest geniale jeg længe har set. Mine rippede TV serier er så lagt ned i en mappe struktur hvor man under serien placerer sæson og så episoderne. Plex sørger nu for at hente metadata, posters og undertekster - den viser afsnit med rigtigt episode navn og så henter den endda baggrundsmusik, som spilles inden man starter. Den holder også styr på hvad du har set. Der findes diverse server plugins, som kan udvide funktionaliteten.
Hvis du samtidig har en Tablet kan du finde/købe Plex app til denne og så vil serveren transcode dine film. Serveren kan også transcode til TV'et hvis behovet er der pga. et filformat som ikke kan klares. Du skal bare sørge for at finde en server/NAS som Plex kan installeres på og som er kraftig til Transcodning. Endnu har jeg ikke mødt en .mkv som TV'et havde problemer med. Et minus er dog at Samsung Plex ikke understøtter HD audioformaterne. Selv har jeg så forbundet mit TV med mit anlæg og lyden kommer derover via ARC (Hdmi Audio Return Channel). Nåja, Plex Media Serveren er også en alm. DNLA server.
Redigeret af thxtex - 25-Juni-2014 kl. 23:33 |
|
![]() |
|
Har også hørt rigtig godt om plex, har dog ikke prøvet det.
Misforstår jeg dig, når du skiver at du ikke får hd lyd selvom du kører igennem arc? |
|
![]() |
|
joeblach ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Sted: Denmark, Greve Status: Offline Point: 454 |
Wdtv... Fungere bare. Den æder alt, og fås vel til 600.-... Det har jeg og kører vi nas...
|
|
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
|
|
![]() |
|
scleyton ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 121 |
Har du et link til wdtv?
|
|
![]() |
|
rumguf ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Maj-2010 Status: Offline Point: 157 |
WD TV live er en fantastisk maskine og den æder ALLE filer direkte fra usb stick. Inklusive mkv samt ISO og img filer. Jeg er faktisk RET imponeret.
Eneste anke er at den teknisk set ikke virker så stabil. Det kan være mit eksemplarer selvfølgelig, men den bruger ind i mellem meget lang tid på at starte op og har det til tider med at tabe netforbindelsen http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=330http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=330
|
|
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic www.soundcloud.com/kbeesmusic |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |