recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google play på Sonos... hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google play på Sonos... hvordan?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google play på Sonos... hvordan?
    Sendt: 28-Juni-2014 kl. 09:42
Har forsøgt at indlemme Google play blandt mange andre musiktjenester i mit Sonos-system. Når jeg så vælger Google play i Sonos-app'en, meddeler Sonos, at jeg først skal skal åbne en konto på play.google.com/music. Når jeg så besøger dén side (og har logget ind med min gmail-konto), får jeg at vide, at jeg skal downloade en Google play-app i Appstore (som jeg i øvrigt ikke skal bruge - den er jo embedded i Sonos). Og når jeg gør det, får jeg at vide, at jeg... skal oprette en Google play-konto... hjælp - det kører i ring...

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2014 kl. 10:30
Installer Google Play Music på dine telefon. Tryk på den gmail der er tilknyttet din telefon, hvilket også er den du bruger i Play Store. Så er du oprettet på Play Music. Hvis du skal bruge All Access, så kan du så tilmelde det i app'en, eller gøre det på play.google.com/music. Herefter kan du så tilmelde i Sonos.

Og når alt så er oprettet, så er der to måder at styre det på. Enten gør du det i Sonos app'en, eller også finde du musikken i Play Music app'en og trykker på Chromecast logoet i toppen og vælger din Sonos enhed. Meget nyttigt hvis man har hørt musik på farten og kommer hjem. Så hiver man bare telefonen op af lommen og fortsætter på anlægget :)
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2014 kl. 12:04
Nope, det kører i ring som beskrevet. Nå, jeg har rigeligt med tjenester.

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2014 kl. 12:19
Det må være en fejl40. Det er altså nemt nok sætte op.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2014 kl. 12:34
Så lykkedes det. Skulle bruge Sonos' desktop controller for at få det fulde direkte link ind til Google play... dét link kom ikke frem på iPad og iPhone...

/kris
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2014 kl. 12:38
...hvilken bitrate spiller Google play med...? Og hvordan er udvalget ift. Spotify og Wimp? Har sgu ikke lige fulgt med i Google play-mulighederne...Smile
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2014 kl. 13:07
Ved det ikke. Bruger kun Google Music til mit eget musik. Og der streamer det i 320kbit, uanset hvilken kvalitet du har uploaded i. Er det lavere, så får du gratis upgrade. Jeg har dog uploaded i FLAC, så taber når jeg streamer. Vælger jeg derimod at hente det ned på telefonen, så er det FLAC igen.

Men når nu ens eget musik er 320, mon ikke også All Access er det.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu