|
Gode råd til tv-møbel |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Juni-2014 kl. 19:40 |
Jeg skal i gang med at lave et tv-møbel og kunne godt bruge et par gode råd.
Mit setup består pt. af en Denon X-2000 og et par b&w CM1, hvilket jeg egentlig er ganske godt tilfreds med og påtænker derfor ikke at kaste flere højttalere ind i. Min plan er at købe nogle mdf-kasser fra Trævarernes, sætte dem sammen, male dem hvide og sætte noget højttalerstof foran. Det bliver en kasse på 35x35 i hver side til højttalere og en kasse på 35x70 i midten til forstærker. http://www.traevarer.dk/kubik-trae-kvart-reolkasse-1-rum Er det en dum ide at lukke mine højttalere ind i en lille kasse? Grunden til at jeg har valgt disse kasser er at vi har andre reoler i stuen fra samme sted, så det må meget gerne passe sammen.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19746 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ser det ikke dumt ud at have sådan 3 kasser hængende ~80 cm over gulvet?
Klaus |
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Jeg havde egentligt tænkt mig at skrue dem sammen, spartle samlingerne og male dem hvide. Evt sætte nogle skrå egetræsben under, så de ser lidt moderne ud, hvilket fruen godt kan lide.
Spørgsmålet var mere om lyden bliver noget rod med højttalere lukket inde i en lille kasse.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19746 |
Hvis du mokker dem ind i en forholdsvis lille lukket kasse og placerer dem så diskanten er 50 cm over jorden, så har du (i mine øjne) brugt alt for mange penge på et sæt lydgengivere.
Op på en stander, fri af bagvæggen, eller hæng dem på væggen, men sørg for at diskanten er i højde med dine ører. Det vil give dig en helt anden oplevelse! Klaus |
|
![]() |
|
larsen_mgeic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1315 |
Kig eventuelt i min tråd, for en NEM måde at undgå spartelarbejde i forbindelse med et møbel.
Jeg har lavet 2 i min "karriere" og det første lavede jeg hvor skruehoved skulle spartles væk, hvilket blev noget regulært møg. De spartlede samling synker, bliver ikke jævne osv. Det er en del nemmere at lave dit eget møbel, med de samlinger som jeg har vist det. Så er det nemt at male møblet og komme i mål med det. Jeg foreslår at du påfører grund og toplak med spray i stedet for pensel som jeg har været igang med. Edit Jeg har fjernet skuffesektionen. Det var noget møg :)
Redigeret af larsen_mgeic - 01-Juli-2014 kl. 13:27 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |