|
Internt diskettedrev |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Juni-2014 kl. 16:33 |
Hej.
Jeg er ved at skrue lidt i en computer for en jeg kender. Han kunne godt tænke sig et internt diskettedrev. Findes der nogen muligheder for det i en ny computer? Der er interne usb, pci-e og sata porte til rådighed.. Synes ikke rigtig at jeg kan finde noget når jeg googler. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19815 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Diskettedrev er en næsten uddød race.
Jeg har en kammerat der arbejder med træbearbejdningsmaskiner, hvor der overføres produktionslister via 3½" disketter. Det er næsten umuligt bare at opdrive diskettedrev til ældre computere i dag. Du kan købe USB floppydrev.... Hvad vil han bruge diskettedrevet til? Klaus |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Med den sølle mængde Data (under 2 Mb) der kan være på sådan et er det da spild af penge. En USB Stick med Gb plads kan fås for mindre.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
Diskettedrevet skal bruges til at overføre cnc programmer fra pc til div maskiner, hvor der kun er diskettedrev, så der findes ikke rigtig nogen alternativer.
Jeg har også set på div usb løsninger, som det jo nok også ender med at blive, men ham jeg laver computeren for vil helst have et internt drev. Umiddelbart tænkte jeg på om man kunne få en floppy controller til usb eller andet, men det er nok ikke muligt. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19815 |
Så "limer" man drevet fast internt i maskinen....
Fortæl ham at han skal overveje USB support på hans CNC maskiner. Floppy er døende og pludseligt en dag står han uden. Så kræver det en floppy at indlæse USB drivere på maskinerne.... Klaus |
|
![]() |
|
bubbleboy ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 802 |
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Det er vist sådan et drev han bygger om: Men så må det vist være lige så let at lime det fast som Klaus linker til. En gang MDF plader og strimler som tilpasning, og så en gang limpistol Hot Melt. ![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Diskettedrev samt nåleprintere er en stor del af den danske industri. Desværre om man vil. Men 10 år gamle maskine bliver ikke skrottet fordi diskettedrevet bliver overhalet af USB ol.
Jeg samlede en del maskiner på mit arbejde for år tilbage. Med samme ønsker som dine. Diskette kan stadig opdrives men bundkort med diskettecontroller er noget sværere. Jeg vil anbefale at finde en brugt 3-4 år med diskette. Men installere ny harddisk og PSU. Husk lige at tjekke om CNC computer bruger samme filsystem. |
|
![]() |
|
USB support? tænker du på noget der kan emulere et floppydiskdrev med usb interface? |
|
![]() |
|
Fandt selv svaret :-)
feks Men jeg tror at jeg dropper den interne løsning. Det går hen og bliver for omstændigt.. Men tak for alle svarene :-) |
|
![]() |
|
Nej, maskinerne får udvidet styreprogrammet, så de kan læse data fra en USB stick, frem for kun floppyer. En af min kammerats kunder har luge måttet betale 2500 for et originalt maskindiskettedrev (plus montering) - fordi de ikke ville bruge 400€ på en programopdatering der gør det muligt at bruge USB stick til overførsel af data. Klaus |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Så kan man diskutere hvor længe de vil være forretningsdrivende. - Det er godt nok et ekstremt snævertsynet valg de foretog sig. Jeg har selv haft fornøjelsen af at få en forespørgsel for et par år siden om jeg kunne skaffe en pc der kunne køre win NT - det var så en mio-dyr scanner hvor pc'en der styrede den var død. - Det var selvsagt en umulighed. Men firmaerne bliver nødt til at kigge lidt frem i tiden fremover. For det er LANGT dyrere at forsøge at holde kritiske værktøjer gående uden at man sikrer sig fremadrettet end det er at lave "supportaftaler" hvor man sikrer sig at styringsenhederne ikke dør og man ikke er i stand til at skaffe sig hardware der kan understøtte platformen igen. Den nye engangsudskrivning der kommer når alt virkelig bare er gået galt er langt større end hvis man havde sikret sig muligheden for at kunne opgradere. Både i indkøb og i support. (+ man ville få noget mere ro i sindet, at man ikke lige pludselig ville have problemer med at drive virksomhed fordi et forretningskritisk værktøj pludselig ikke længere fungerer og heller ikke ville kunne bruges.)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |