|
Fabriksny vs. refurbished |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||||
fhansen
Guld medlem Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-Juli-2014 kl. 10:28 |
||||
Hej alle
Kan ikke lige finde noget konklusivt. Må en forhandler benytte betegnelsen "fabriksny" om en vare som er genbearbejdet (refurbished)? I dette tilfælde drejer det sig om et laserhovede til en PS3, hvor der står specifikt at varen er fabriksny. Jeg forbinder ikke varen med at være i ringere stand, men syntes bare det virker mærkeligt at have betegnelsen "refurbished", hvis man alligevel dækker over det med betegnelsen "fabriksny". Mvh Frank |
|||||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Refurbished kan oversættes til renoveret.
Har engang fået en renoveret motor i min folkevognsboble. Motoren var med garanti og lige så god som en ny, men kostede det halve. Ved ikke om man kan overføre det til et laserhoved til en PS3. Men refurbished betyder altså ikke fabriksny. Redigeret af Kampus - 01-Juli-2014 kl. 10:41 |
|||||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Uden at kende jura'en i det, så vil jeg sige nej. Ny betyder ubrugt. Hvordan ved du at den er refurbished?
|
|||||
fhansen
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Bekræftet fra forhandler |
|||||
fhansen
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Tja, forbinder også refurbished med en vare, som er blevet repareret og solgt billigere end en fabriksny vare. Men hvilken garanti fik du stillet? Eller er det bare reklamationsretten du mener? Mvh Frank |
|||||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
OK, jeg var bare nysgerrig
|
|||||
fhansen
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Helt i orden |
|||||
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
||||
For the record: Refurbished er ikke nødvendigvis lig med repareret. Det er det sikkert oftest, men det behøver ikke være det. Det kan også være returvarer der er pakket om, eller varer der er kommet ind i forbindelse med ombytnings-kampagner (få XXX,- for din gamle YYY ved køb af ZZZ).
|
|||||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Det er så længe siden at min hukommelse er lidt rusten. Men mener jeg fik samme 100% garanti som på en ny, da alle sliddelene var ny. Redigeret af Kampus - 01-Juli-2014 kl. 11:28 |
|||||
fhansen
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Fair nok Når du skrev garanti, gik jeg ud fra at det var noget specifikt ud over reklamationsretten. |
|||||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg ved faktisk ikke om der var noget der hed "reklamationsret" i starten af 70'erne Redigeret af Kampus - 01-Juli-2014 kl. 11:41 |
|||||
fhansen
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Ha ha. Nej, det er klart. Tænkte jeg ikke lige på |
|||||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |