recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Må Slettes.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Må Slettes.

Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Må Slettes.
    Sendt: 01-Juli-2014 kl. 12:28
.

Redigeret af André S - 07-August-2014 kl. 12:15
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 12:46
Jeg ville Ikke vælge nogle af de nævnte. Jeg har haft topmodeller fra Marantz, Denon og Integra og ingen af dem har fungeret optimalt for mig, mest pga. Audyssey, som gør slemme ting ved dynamikken imo. Andre Elsker det, så det er nok en smagssag.

Jeg ville i stedet vælge noget Anthem, ADA eller NuForce. Den første har god automatisk eq de andre to har gode manuelle muligheder inden for eq.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 12:50
Det jo også fair nok ;-) Jeg har været MEGET glad for Audyssey Pro.

Jeg er også meget tilfreds med min Integra DTR-80.3 og har aldrig været noget at komme efter.

Denon kan jeg ikke svare på da jeg aldrig har eller vil eje det.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 12:56
Hvis du kan lide den måde Audyssey gør tingene på, er det jo fint. Problemet er hvis du ikke er tilfreds, så kan du ikke rigtig ændre på den måde lyden bliver behandlet. Jeg glemte helt at nævne Emotiva, jeg har aldrig hørt det, men på papiret ser især deres kommende processor interessant ud.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Jeg ville i stedet vælge noget Anthem, ADA eller NuForce. Den første har god automatisk eq de andre to har gode manuelle muligheder inden for eq.

Den mindste ADA pro har en listepris på 44k, hvis man er der så spørger man nok ikke om råd Tongue

Enig i NuForce og Anthem.. Audyssey er heller ikke noget for mig... 0 kontrol, at måle er som at spille Meyer, "cupped hand effect", EQ over 1 Khz, givet man har betalt X antal K for et kit så skal man stadig bruge 500kr for bruge sit apparat fuldt ud og så er der tab af dynamik.. Jo det fungerer godt nogle steder og ikke så godt andre steder.. 
Anthems ARC er transparent og diskret, man får lov til at beholde egenlyden på ens grej - ARC har ikke bivirkninger..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 21:30
Mine erfaringer samt fra dem som kender er også meget forskellige mht. Audyssey. Får M17 Audyssey Pro?

Jeg har selv kun positivt at sige om NAD Master som jeg selv har brugt i flere år. Meget dynamisk lyd tæt på "high-end" og ekstremt velbygget og det ser også godt ud.

Til top
PHN2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PHN2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 21:31
Emotivas "nye" har vist været undervejs i flere år; ved faktisk ikke om den er kommet ud.
Hvis du har bestemt dig for Marantz undrer det mig lidt at du "ikke vil eje Denon". Mig bekendt er Denon og Marantz meget nært beslægtede over flere modeller.
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af PHN2 PHN2 skrev:

Emotivas "nye" har vist været undervejs i flere år; ved faktisk ikke om den er kommet ud.
Hvis du har bestemt dig for Marantz undrer det mig lidt at du "ikke vil eje Denon". Mig bekendt er Denon og Marantz meget nært beslægtede over flere modeller.

Så vidt jeg ved, så ejes Denon og Marantz begge af D&M Holding. Det skulle undre mig meget, hvis de ikke deler en del teknologi.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 21:42
Bestemt og bestemt var jeg lidt hurtig nok med.
Kunne godt være jeg skulle vente på og så resultatet på Integra's nye kalibrering. Hvad for et det er ved jeg ikke.

Men pt ligger det på av8802 eller M17

At samligne Denon med Marantz er jeg ikke med på. Har aldrig syntes at lyden mindet om hinanden overhovedet.
Men vi er så forskellige. Bare se på de forskellige meninger om Audyssey
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 22:50
Jeg stemmer også på Emotiva´en, mest pga dens Dirac Live rumkorrektion som smadrer alt andet. Dog er det et minus den ikke understøtter Dolby Atmos, og den kun har 7.2 kanaler.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 23:05
André.

Førhen var Denon og Marantz to forskellige firmaer - og deraf lyd. I dag er en stor del af modeller identiske under låget! Altså heller ingen lydmæssig forskel.

Så det handler ikke så meget om, "hvad du er med på".

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Jeg stemmer også på Emotiva´en, mest pga dens Dirac Live rumkorrektion som smadrer alt andet. Dog er det et minus den ikke understøtter Dolby Atmos, og den kun har 7.2 kanaler.

Hvor kan man få demonsteret det Emotiva som der skrives om?
Til top

Besvar Besvar Side  123 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu