recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Play 5 kompatibilitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Play 5 kompatibilitet

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Emort Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emort Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos Play 5 kompatibilitet
    Sendt: 30-Juni-2014 kl. 09:15
hej

Jeg har fået en Play 5 enhed, men blev ret skuffet da jeg opdager at jeg  tvinges ud i et Spotify Premium abonnement, når det nu er gratis til mobilhender. Jeg ved godt der er kvalitets issues. men samtidig bliver jeg også lidt skuffet da jeg forsøger at smide lyden fra en youtube video ud til enheden, det kan man så ikke. har jeg misforstået noget her?

Jeg kunne selvfølgelig have gjort forarbejde noget bedre, men man kan altid være bagklog :-D

Dog havde jeg ikke i min vildeste fantasi, trodet at jeg ikke kunne streame ALT til enheden...
hvordan omgås i andre dette eller acceptere i bare :-)

/Martin

Tv: 40w5500 + Samsung LE26B455
Nas: Qnap TS-219P
Antenne: Glentevejs Antennelaug, (Odense pk. 3)
Recorder: PC 3 Ghz + PVR-150 + GB-PVR
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2014 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Emort Emort skrev:

hej

Jeg har fået en Play 5 enhed, men blev ret skuffet da jeg opdager at jeg  tvinges ud i et Spotify Premium abonnement, når det nu er gratis til mobilhender. Jeg ved godt der er kvalitets issues. men samtidig bliver jeg også lidt skuffet da jeg forsøger at smide lyden fra en youtube video ud til enheden, det kan man så ikke. har jeg misforstået noget her?

Jeg kunne selvfølgelig have gjort forarbejde noget bedre, men man kan altid være bagklog :-D

Dog havde jeg ikke i min vildeste fantasi, trodet at jeg ikke kunne streame ALT til enheden...
hvordan omgås i andre dette eller acceptere i bare :-)

/Martin

Play 5 har line in. Man kan her tilslutte en Airport Express og så kan du bruge airplay og samtidig sende det rundt til alle zoner hvis det en dag er aktuelt.

/Ehlz
Til top
jaroel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Juni-2014
Sted: Brabrand
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jaroel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2014 kl. 09:43
Hej Martin

Jeg har noget musik på en server (NAS) og så har jeg Wimp, som jeg betaler for.

Jeg har således ikke noget behov for at streame fra youtube o. lign. så jeg har aldrig set det som en mangel.  Jeg har ikke behov for at høre lydsiden af diverse kattevideoer på mit anlæg Tongue

Men betal for spotyfi/wimp, så slipper du for reklamer og får bedre kvalitet.

mvh Jakob
Til top
Emort Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emort Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2014 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Play 5 har line in. Man kan her tilslutte en Airport Express og så kan du bruge airplay og samtidig sende det rundt til alle zoner hvis det en dag er aktuelt.
/Ehlz

hmm ja det kunne jeg selvfølge men jeg syndes faktisk det "niver" i mig at jeg skal ud og investere 800 kr for et device for at min device virker :-D

Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2014 kl. 10:40
Jeg har ikke prøvet det men lyder som om dette kan caste til sonos fra alt der har et cast ikon måske https://play.google.com/store/apps/details?id=dk.youtec.android.macronos&hl=da&referrer=utm_source%3Dgoogle%26utm_medium%3Dorganic%26utm_term%3Dyoutube+to+sonos+android&pcampaignid=APPU_YyGxU9reN4fZPJaRgMgC
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2014 kl. 11:05
Du sagde det selv: Du skulle nok have læst specifikationerne først. Det er ikke en airplay-højttaler.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Emort Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emort Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2014 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Jeg har ikke prøvet det men lyder som om dette kan caste til sonos fra alt der har et cast ikon måske https://play.google.com/store/apps/details?id=dk.youtec.android.macronos&hl=da&referrer=utm_source%3Dgoogle%26utm_medium%3Dorganic%26utm_term%3Dyoutube+to+sonos+android&pcampaignid=APPU_YyGxU9reN4fZPJaRgMgC
hmm ja det kunne jeg prøve!

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Du sagde det selv: Du skulle nok have læst specifikationerne først. Det er ikke en airplay-højttaler.
tak............

vil en bluetooth receiver løse mit problem og forbinde det med audio in? i så fald nogen anbefalinger?

Redigeret af Emort - 30-Juni-2014 kl. 13:09
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2014 kl. 14:21
Hvis du lige har købt din Play5, så er der 6 mdr. gratis google play:

http://www.sonos.com/promo

En ok bluetooth enhed koster 500-600 kr. Det er det samme som at betale for Spotify i et halvt år ? Hvor billig skal musikken være ?
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2014 kl. 17:09
Tag dog springet ud i at betale for den musik du høre.... ;0)

Du får maksimalt udnyttelse af din fine Play5, og dem som laver musikken til dig får også et par håndøre.
Til top
blikkeren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-November-2009
Sted: danmark
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blikkeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2014 kl. 19:12
TDC play kører super og det koster ikke extra
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2014 kl. 19:25
Det koster jo ekstra hvis du ikke har TDC...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
keldmik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Juli-2011
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldmik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2014 kl. 23:33
Du vil have samme udfordring hvis du havde købt Bluesound, eller havde valgt Wimp.
Streaming i hjemmet er ikke det samme som til mobil. Til gengæld kan du lytte til forskellig musik på alle dine enheder inkl. mobil med et abonnement.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu