recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Personnumre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Personnumre

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24766
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Personnumre
    Sendt: 04-Juli-2014 kl. 18:36
Det er meget off topic på dette fora, men jeg er chokeret.Ouch

900.000 Cpr numre, lægges frit på nettet. Jeg vil så tjekke om jeg er med på Robison listen, og det var jeg så desværre. Selv om jeg ikke husker at have gjort det. Men hvad der er værre, er at jeg kunne gå ind på noget Registerindsigt. Og derinde lå det meste af mit liv. Det mest underlige er, at jeg kan se de fulde personnumre på alle mine børn, og der ligger også fulde numre på ekskoner. Hvad sker der for det? Det er lidt for mange oplysninger, som man kan få. Er det bare mig, eller kommer det også bag på jer?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 18:48
Ja det er en kæmpebrøler! Blev dog taget af igen efter 50 min, og her havde 28 virksomheder nået at downloade listen. Cpr styrelsen henvendte sig til de 28 firmaer, som lovede at slette listen. Spørgsmålet er hvor mange andre der har downloaded/skrevet listen af?

Fik at vide man kunne se om ens cpr nr lå og flød på nettet, ved at google navn i parantes samt de første seks cifre.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 19:05
Det værste er vel, at jeg lige nu, kan gå ind og se mine ekskoners fulde numre. Det kan hurtigt blive udnyttet af andre. Jeg skal da ikke kunne se min eks. nummer , når jeg er skilt fra hende i 82.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 19:17
Jeg er på robisonlisten kan jeg de, men hvordan kigger du efter den omtalte registrering?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Det værste er vel, at jeg lige nu, kan gå ind og se mine ekskoners fulde numre. Det kan hurtigt blive udnyttet af andre. Jeg skal da ikke kunne se min eks. nummer , når jeg er skilt fra hende i 82.

Hvordan? Søger du kun på navn, eller taster du flere oplysninger?
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 19:36
Selvfølgelig skal man da kunne se, hvad der er registreret om een selv. Men det kræver da login med NemID og ikke bare noget man kan søge.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 19:37
Hvis der er lækket 900.000 cpr nr, tror du så ikke der ligger nogle derude frit tilgængelige?
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 19:56
Sikkert. Men Flemming snakker om Registerindsigt og derinde kan helt frit slå sig selv op. Med NemID, forståes.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 19:58
Jeg er i selvsamme situation ang. Robinsonlisten. Men synes dog ikke at "finde" på en Googlesøgning.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg er på robisonlisten kan jeg de, men hvordan kigger du efter den omtalte registrering?
Ja, man skal logge ind med nem ide, men at jeg kan se alle de fulde personnumre. Det er da lidt dårligt.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Sikkert. Men Flemming snakker om Registerindsigt og derinde kan helt frit slå sig selv op. Med NemID, forståes.
Du skal bare ikke kunne se de andres personnumre.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 20:01
Det er helt efter bogen. Mine forældre er også med fulde CPR.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu