|
Personnumre |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24766 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-Juli-2014 kl. 18:36 |
Det er meget off topic på dette fora, men jeg er chokeret. 900.000 Cpr numre, lægges frit på nettet. Jeg vil så tjekke om jeg er med på Robison listen, og det var jeg så desværre. Selv om jeg ikke husker at have gjort det. Men hvad der er værre, er at jeg kunne gå ind på noget Registerindsigt. Og derinde lå det meste af mit liv. Det mest underlige er, at jeg kan se de fulde personnumre på alle mine børn, og der ligger også fulde numre på ekskoner. Hvad sker der for det? Det er lidt for mange oplysninger, som man kan få. Er det bare mig, eller kommer det også bag på jer?
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det er en kæmpebrøler! Blev dog taget af igen efter 50 min, og her havde 28 virksomheder nået at downloade listen. Cpr styrelsen henvendte sig til de 28 firmaer, som lovede at slette listen. Spørgsmålet er hvor mange andre der har downloaded/skrevet listen af?
Fik at vide man kunne se om ens cpr nr lå og flød på nettet, ved at google navn i parantes samt de første seks cifre. |
|
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24766 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det værste er vel, at jeg lige nu, kan gå ind og se mine ekskoners fulde numre. Det kan hurtigt blive udnyttet af andre. Jeg skal da ikke kunne se min eks. nummer , når jeg er skilt fra hende i 82.
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3787 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er på robisonlisten kan jeg de, men hvordan kigger du efter den omtalte registrering?
|
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan? Søger du kun på navn, eller taster du flere oplysninger? |
|
Beanie
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Funktioner
Tak(0)
|
Selvfølgelig skal man da kunne se, hvad der er registreret om een selv. Men det kræver da login med NemID og ikke bare noget man kan søge.
|
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis der er lækket 900.000 cpr nr, tror du så ikke der ligger nogle derude frit tilgængelige?
|
|
Beanie
Funktioner
Tak(0)
|
Sikkert. Men Flemming snakker om Registerindsigt og derinde kan helt frit slå sig selv op. Med NemID, forståes.
|
|
Beanie
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er i selvsamme situation ang. Robinsonlisten. Men synes dog ikke at "finde" på en Googlesøgning.
|
|
Flemming Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, man skal logge ind med nem ide, men at jeg kan se alle de fulde personnumre. Det er da lidt dårligt. |
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
Flemming Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal bare ikke kunne se de andres personnumre.
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
Beanie
Funktioner
Tak(0)
|
Det er helt efter bogen. Mine forældre er også med fulde CPR.
|
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |