|
Nulstille/gendanne Sonos |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kaktudsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-April-2007 Sted: Djursland Status: Offline Point: 89 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Juli-2014 kl. 22:19 |
Hej,
Jeg har købt en brugt Sonos Bridge, og en brugt Sonos Connect. Ham jeg købte det af, sagde at det var et sæt han selv havde købt i England. Ved ikke om dette er korrekt, men kan i hvert fald konstatere at jeg har Rhapsody adgang, men ingen TDC Play adgang. Afspilning fra Rhapsody virker perfekt, men idet vi har TDC Home Trio, og dermed også Play, ville vi gerne have adgang til Play, via Sonos. Dette skulle ikke være noget problem, men når jeg prøver at finde Play, er den der ikke. Jeg regner med at det er fordi at Connect er registreret til enten England eller USA, og derfor ikke kan "se" de Danske streaming tjenester. Jeg har derfor forsøgt at nulstille Connect, ved at tage strømmen fra, og holde Connect knappen inde, mens strømmen igen tilkobles. Herefter blinker enheden som den skal, jer. div. guides på nettet, og en nulstilling skulle være udført. Men når jeg starter Sonos app'en op igen, er det stadig "kun" Rhapsody mv. der er der, og altså stadig ingen Play. Derfor: Hvordan kan jeg nulstille mit Sonos system til en Dansk opsætning ? Er det overhovedet muligt, hvis systemet oprindeligt er købt på det Engelske marked ? Eller er det bedre at undlade at slette Rhapsody, og dermed undlade Play, da Rhapsody tilbyder bedre lydkvaliteten og udvalg, eller er Play det rigtige valg ? Vi er super glade for Rhapsody, men de har jo næsten ingen Dansk/Nordisk musik. (Naturligt nok, da tjenesten ikke er Dansk). Håber nogen har et bud på en løsning, eller et bud på en anden streaming tjeneste der har Dansk musik, og som kan aktiveres på en "udenlandsk" Sonos enhed. På forhånd mange tak ![]() |
|
Do NOT try this at home !!!
- Go to a friends house... |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det nemmeste/hurtigste/smarteste cille nok være at spørge på Sonos' forum - hvis et sådant eksisterer.
M.v.h. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 34 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-November-2011 Sted: København Status: Offline Point: 320 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du været inde under 'tilføj tjenester' i sonos' hovedmenu? Og der ligger play ikke? Kan ikke forestille mig at den er landekodet, tror tjenester vises efter ip adresse
Redigeret af AndreasMo - 09-Juli-2014 kl. 22:50 |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1740/~/setup-sonos-system-using-a-computer
|
|
![]() |
|
kkirckhoff ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er dine enheder registreret hos Sonos? Hvis de er burde hvilke tjenester der er adgang til være styret af hvilket land man har valgt på "Min profil" på Sonos.com.
|
|
![]() |
|
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er med på en lytter. Sidder med præcis samme problem. Play vises heller ikke hos mig.
Er også kommet frem til den konklusion, at de enheder jeg købte brugt er sat op til et andet land. Er ret sikker på at alle enheder skal resettes. Grunden til jeg siger det er at jeg på et tidspunkt havde min play 3 med på arbejde, og der havde jeg adgang til alle de samme services og favoritter som derhjemme. Så tror alle enheder lagrer de samme indstillinger. Har dog ikke fået testet det endnu.. |
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1107/~/factory-resetting-a-sonos-component ??
|
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
flemmingkirk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
In order to change the registration of your system, you will need to follow this procedure:
(Please take notice that the system will loose all its current configuration.) - power off all Sonos devices - factory reset the main Sonos component (CONNECT, CONNECT:AMP, PLAY:3 and PLAY:5) or BRIDGE (the one which is wired to the router) To factory reset a Sonos component: 1) Unplug the power cord from the back of the Sonos component. 2) Press the Mute button on the face of the Sonos component while you plug the power cord back in. 3) Continue to press the Mute button until you see an amber light blinking, then release the button. Please note that you may need to hold the Mute button for up to 15 seconds before the blinking white light will turn amber. 4) The amber light will continue to blink for approximately 20 more seconds at which point it will switch to a blinking green and white light. To factory reset your BRIDGE: 1) Unplug the power cord from the back of the BRIDGE. 2) Press the “arrow” button on the top of the BRIDGE while you plug the power cord back in. 3) Continue to press the “arrow” button until you see an amber light blinking, then release the button. Please note that you may need to hold the Mute button for up to 60 seconds before the blinking white light will turn amber. 4) The amber light will continue to blink for approximately 20 more seconds at which point it will switch to a blinking green and white light. - on the Sonos Contoller: Mac: Sonos > Reset Desktop Controller PC: Help > Reset Desktop Controller When prompted, you will then need to press the 2 buttons on the zoneplayer or the arrow button on the BRIDGE to associate the device in your Desktop Controller. This is when you will be asked to register your system. Finally, restart the other zoneplayers or BRIDGEs and add them one by one to your system. Please do not hesitate to contact us if you have any questions. |
|
Flemming Kirk
|
|
![]() |
|
Kaktudsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-April-2007 Sted: Djursland Status: Offline Point: 89 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så lykkedes det at gendanne Sonos systemet, vha. den opslåede guide. Jeg havde ikke taget min Bridge med første gang jeg selv forsøgte at lave nulstillingen.
Så nu har jeg fået adgang til TDC Play, men (naturligvis) mistet Rhapsody. Det er ikke muligt at have begge apps i Sonos, men da Rhapsody næsten intet DK musik har, er byttet med Play rigtigt fint for mig. Hvis det ikke er nok, kan man jo købe abonnement til bl.a. Spotify Premium eller Wimp, så der er rigeligt med muligheder for masser af fantastisk musik. Har oprettet en konto til Soundcloud som har mange specielle versioner af kendte kunstnere og numre. Bl.a. bootlegs, remix, mashups og livenumre. Dejligt :-) Så tak for hjælpen med nulstillingen ![]() |
|
Do NOT try this at home !!!
- Go to a friends house... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |