recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lektor 6 - receiver power
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lektor 6 - receiver power

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2010
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lektor 6 - receiver power
    Sendt: 12-Juli-2014 kl. 10:37
Hej alle og god sommer

Her kommer lige et newbie spørgsmål...

Har Lektor 6 + Lektor LCR som drives af min Denon avr-x1000. Jeg synes bassen buldrer lidt engang imellem og jeg tænkte/læste mig frem til, at Lektor 6 måske godt kunne bruge lidt mere power til at styre bassen med.

Men hvor kraftig en receiver skal jeg have, hvis Lektor 6 skal have noget mere power? Jeg har kigget lidt på Pioneer LX57, men ved ikke om det er for meget igen. Sættet bliver nok udbygget med en sub og måske baghøjttalere.

Hilsen Jakob

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 10:44
Du kan aldrig få for meget power! Hvis pengene rækker, er SC-LX8x og 7x serien det du skal gå efter. Der er bare SÅ meget mere styr på bassen, så hele lydbilledet blir forbedret.

Edit: ser lige at Lektor 6 ikke går så dybt som jeg troede, så ja her er en sub på sin plads.

Redigeret af Kampus - 12-Juli-2014 kl. 11:49
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 11:34
En SUB vil aflaste din Dali-højttalere, så de ikke buldrer så meget, så start med at investere i en sådan!
Dernæst vil det være spild af penge, at ofre penge på en anden receiver, som i bedste fald måske giver dig 10% mere effekt! Brug i stedet pengene på en decideret effektforstærker. Dér vil du virkelig kunne opgradere din effektformåen og styr over fronterne. Og på samme til vil din Denon blive aflastet og derved få mere styr på de øvrige højttalere (center+surround).

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 11:44
Ikke enig. Du skal op i en allerhelvedes dyr sub, hvis den skal benyttes til stereo musik. Her er det bedre at få styr på Dali'erne

Edit: ser lige at Lektor 6 ikke går så dybt som jeg troede, så ja her er en sub på sin plads.

Redigeret af Kampus - 12-Juli-2014 kl. 11:51
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 12:27
Henrik hvordan vil du sætte en effektforstærker til hans receiver?

Hvorvidt en subwoofer til "menneskepenge" kan bruges til musik er vist mere et spørgsmål om personlige præference og musikgenre.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 12:32
Om den velplaceret og hvor godt afstemt en sub er har også ekstremt meget at sige..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 12:38
Jeg forudsatte at Denon receiveren havde Pre-out. Men jeg kan forstå at det har den ikke?

M.v.h.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 17:08
Effektblok er nok også rimelig overkill til Lektor 6. Jeg kan ikke høre forskel på mine Lektor 8, om de får 120 receiver watt, eller 250 Rotel effektblok's Watt. Og de er meget tungere i drift end 6'eren.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 19:28
Hej Jakob

Har du tænkt på at det kan være dit rum kombineret med højtaler placerig der giver dig bas problemer. Hvis du kan så lån en anden forstærker og andre højtaler der så skal stå (nøjagtigt) der hvor dine Lektor står. Giver det samme problem så kan du prøve at flytte rundt med Lektorene inden at du investere i nyt udstyr. Måske er det lytterummet der skal investeres i.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2010
Sted: Holstebro
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 15:15
Tak for svarene.

Der er lidt at arbejde med :)

/Jakob

Redigeret af Jesna - 13-Juli-2014 kl. 15:16
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu