|
Hjælp til Synology Nas |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Juli-2014 kl. 14:46 |
Hey.
Synology Nas DS411 Denne har en masse film, billeder og dokumenter. Denne har fungeret udmærket i den sidste tid (dog med et par firmware updates der crasher). Efter at have brugt NAS'en i en uges tid uden problemer kan jeg pludselig i dag ikke komme på dens administrations hjemmeside. Så fra min PC hvor jeg tidligere trykkede http://192.167.1.2 og logger på som admin og "min kode" virker dette nu ikke længere. (det er sket fra dag til dag uden nogle aktive ændringer). Jeg kan tilgå NAS'en via \\192.167.1.2 og se mapperne fra PC men kan ikke gå videre ned i hierakriet fra min android kan jeg tilgå alt via "DS Download" og afspille ALT fra min popcorn hour kan jeg tilgå ALT uden problemer men fra min PC (SMB browse) eller webUI er alt dødt. nogle gode ideer?? |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Måske ipadressen er blevet banned i nasens firewall
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
hmm - hjemmenetværk plejer da vist at hedde 192.168...?
|
|
![]() |
|
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
Genstart den?
Lyder som om webserveren er gået kold |
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 894 |
Lyder lidt som et problem med at logge på min DS1813+ Her siger den også at login mislykkes men ved at trykke på 'refresh' på min browser kommer jeg ind
|
|
.
|
|
![]() |
|
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
jeg var inde og kigge på forskellige niveauer af netværk og computer.
Det vidste sig, at alt fungerede fra Mac årsagen til vores popcorn-hour var død er åbenbart en "system bug" som kræver genstart for, at SMB browse fungerer dog efter alt dette virkede min PC stadig ikke. Herefter opdaterede jeg alle avast, driver til netkort, bios, grafikkort, BIOS og alt mulig andet jeg har negligeret i et års tid. fandt også en "sjov" computer i mit DHCP scope via 2.4GHz WLAN som jeg fjernede, skiftede koder og alt muligt. efter 2 genstart fungerede alt 100% så nu er spørgsmålet bare om nogen har misbrugt noget i netværket eller det var noget "snask" på min PC :-) Tak for jeres input :-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |