recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Iron Mans bio mk II
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Iron Mans bio mk II

Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Iron Mans bio mk II
    Sendt: 13-Juli-2014 kl. 20:15
Da jeg er igang med et nyt lokale, så starter jeg en ny tråd.

Farven på tæppet er mere tornadorød IRL, men kameraet magter det ikke.

HØJTTALERE:

• Front: B&W 802 Diamond
  • Center: B&W HTM2 Diamond (mangler)
  • Surround: B&W DS3
  • Surround-back: B&W DS3 (mangler)
  • Subwoofer: Velodyne DD-18
  • Center stander: B&W HTM stander (mangler)

ANLÆG:
  • Pre-amp: ??
  • Effekttrin: NAD M25
  • Blu-ray: Sony Playstation 3 (eventuel udskiftning)
  • Apple-TV

BILLEDE:
  • Projektor: Optoma HD82
  • Lærred: Lissau 90" LS Frame m/Veltex

KABLER:
  • Front: Mangler.
  • Center: Mangler.
  • Surround: Manlger.
  • Surround-back: Mangler.
  • Phono: QED Qunex Silver Spiral
  • Subwoofer: QED Reference Subwooferkabel
  • HDMI: Mangler.
  • Netkabler: Supra LoRad m/Schuko

LOKALET:
Lokalet som er anvendt er et børneværelse som er 3*5 meter indvendigt. Det er ikke verdens største lokale, men jeg synes alligevel, at det ville være "sjovere" med et dedikeret lokale end at have lyden i stuen. Alle vægge består af murstensvægge. Der er et flydende trægulv under gulvtæppet. Lokalet er malet sort med sorte lister og sorte LK stikkontakter. Loftet er sort troldtekt. Lokalet har egen gruppe i vores eltavle samt jordforbindelse.
  • 6 stk. absorbere: GIK Acoustics 242
  • 6 stk. diffusere: Vicoustics Fusor DCII
  • 1 stk. bass-trap: GIK Monster bass trap (mangler)

DIVERSE:
  • Rack: Finite Elemente pagode Signature
  • Strømskinne: Supra MD06
  • Umbria 3 personers lædersofa - Biostole blev fravalgt
Billeder:

Der mangler lidt kabelarbejde endu Smile

/Iron Man

Redigeret af Iron Man - 16-August-2014 kl. 23:31
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 13:08
Wow hvor bliver det godt ! Glæder mig til at se det fuldente projekt!

Thumbs up ;)
-Jesper

Edit:
Hvordan oplever du din Supra MD06 med tilhørende strømkabler? Noget der kan anbefales - eller er det mest for sikkerheds mæssigt årsager at du bruger sådan en?

Redigeret af Jesper Keller - 14-Juli-2014 kl. 13:13
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Jesper Keller Jesper Keller skrev:

Hvordan oplever du din Supra MD06 med tilhørende strømkabler? Noget der kan anbefales - eller er det mest for sikkerheds mæssigt årsager at du bruger sådan en?

Jeg tror at det blev købt på et tidspunkt, hvor jeg havde for mange penge Smile

Der var lidt debat her på siden omkring strømkabler og hvor meget de kunne forbedre lyden. Jeg tænkte at jeg ville prøve disse supra kabler som med jord forbindelse skulle give en god afskærmning overfor andre kabler. Mod forventning var der ikke jord i stikkene i den lejlighed som vi boede i, så jeg kan først rigtig teste dem nu.

I selv sig synes jeg ikke, at strømskinnen eller kablerne gjorde en forskel overhovedet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 11:32
Så kan man sidde ned i biffen Thumbs Up

Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 18:06
Ohhhhh der har vi mine fremtidige babyer dov bliver mine i Rosenut
Skal jeg ikke lige tag det Finite Rack med når jeg henter den M25er? Hehe. Simpelhen så lækker et rack.

Nu når i snakker lidt om strømskinner og sådan. Tænkte jeg lige vil dele mine erfaringer.

Jeg har endnu ikke prøvet noget form for strømskinne og strømkabel der har været deres penge værd uden at man har løst starten af problemet.. Nemlig strømmen.
Gør det rigtigt første gang og køb Purepower og få rent strøm. Jeg har aldrig hørt så stor en forskel på et anlæg som da jeg fik det demonstreret i butikken og forhåbentlig snart også her hjemme.
Jeg har allerede besluttet mig for og købe én eller flere når jeg er "Færdig" og ved hvad mit fulde strømforbrug er på mit anlæg...
http://high-performance.dk/product/11/46/Tilbehor/Stromrensere/purepower-plus-1500.html

http://high-performance.dk/product/260/46/Tilbehor/Stromrensere/purepower-2000hv.html

http://high-performance.dk/product/261/46/Tilbehor/Stromrensere/purepower-3000hv.html

Og så kan i begynde og lege med strømkabler
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Skal jeg ikke lige tag det Finite Rack med når jeg henter den M25er? Hehe. Simpelhen så lækker et rack.

Det rack skal jeg ikke af med Smile Overvejer faktisk at beholde forstærkeren, men det er ikke helt afgjort, men vi kan skrive over SMS Wink
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 18:25
Alt er selvfølgelig vold-blæret her, og det er fedt at se, at en egentlig biograf ikke er kopieret nøjagtig af, da du har valgt den type sofa frem for kedelige biografstole, men er de højttalere ikke alt for store til det lille rum?
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 18:26
Så må jeg vidst tag nogen øl med så du kan drikke tårer væk hehe.
Det selvfølgelig fair nok vis du vil beholde den men som du selv siger så tager vi den over SMS ;D
Men vi ved jo begge godt du skal have den nye M27er
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 18:38
Så kom der lidt ny subwoofer til systemet.

Redigeret af Iron Man - 15-Juli-2014 kl. 22:12
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 18:46
Jamen dov. En DD18 fra Velodyne

Velodyne laver sgu også sindsyg gode subwoofer.
Det var lige før jeg valgte 2stk DD12+ frem for 2stk DB1 men DB var den smule bedre. Og langt bedre bygget.

Hvad synes du så om den?

Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Alt er selvfølgelig vold-blæret her, og det er fedt at se, at en egentlig biograf ikke er kopieret nøjagtig af, da du har valgt den type sofa frem for kedelige biografstole, men er de højttalere ikke alt for store til det lille rum?

Biografstolene blev fravalgt da det er rart at kunne smide sig på langs engang imellem særligt, hvis man ser film selv Smile

Højttalerne er i hvert fald store nok, men hvis der kommer styr på bassen, så ser jeg ikke generelt noget problem i store højttalere til et lille rum. Standermodellen 805 vil ikke få væsentligt mere plads omkring sig, men det vil måske give en smule. 802'eren har nogle fordele i mellemtonen, bass m.v. som den lille ikke har og så kan den spille højere.

Jeg skal dog indrømme, at jeg faktisk har overvejet en løsning med B&W 805 og den mindre HTM4 center. Jeg tror også at det vil være super til rummet.

Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 19:52
Det er et lækkert rum du har fået bygget op. Q

Du har ikke overvejet nu når du har så meget dybde, at ofre 1/2 meter og bygge en væg og køre med AT lærred.?

Det er bare så ultimativt fedt når det er lærred der skyder lyden ud fremfor en flok synlige højttalere..
Til top

Besvar Besvar Side  123 12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu