recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rippe til Flac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rippe til Flac

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Wonderl@nd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wonderl@nd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rippe til Flac
    Sendt: 22-Juni-2014 kl. 15:24
Hej Derude,

Jeg håber at der er en guru der kan hjælpe mig. Jeg er igang med at rippe min cd samling til Flac og er kommet til SASH - Encore Une Fois. På den første cd ligger der et mix til sidst. EAC deler mixet op i flere falc filer, men jeg ville være glad for en fil.

Tanken er at musikken skal streames fra en synology nas, og det er jo ikke super fedt med 2 seks mellemrum ved afspilning af mixet :)

Mvh
Michael
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 16:46
Det er din afspiller der laver mellemrum på 2 sekunder. Det hjælper dig ikke så meget med den viden med mindre at du kan bruge en anden afspiller eller er så heldig at en firmware update kan løses problemet. Mine Popcorn C200 gør det ikke (bruge ikke NAS).
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wonderl@nd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 18:24
Hej Flemming,

Jeg kan se at jeg får 10 filer - men burde kun få een. Jeg er slet ikke kommet til afspilleren endnu.

Det er selve rippet den er gal med.

Mvh
Michael
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Wonderl@nd Wonderl@nd skrev:

Hej Flemming,

Jeg kan se at jeg får 10 filer - men burde kun få een. Jeg er slet ikke kommet til afspilleren endnu.

Mvh
Michael
Hvilket program bruger du til at rippe? Jeg bruger Mediamonkey og henter så tags fra Freebook og nettet, hvis der mangler oplysninger fra den enkelte CD.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 19:44
DB Poweramp kan indstilles til at ignorere mellemrum mellem numre. Det samme kan min brænders (Plextor) software.

M.v.h.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Wonderl@nd Wonderl@nd skrev:

Hej Flemming,

Mvh
Michael
Hej Michael

Hvis dit rip med 10 nummer afspilles på en afspiller med gapless ajspilning vil der IKKE være 2 sekunders ekstra pause mellem nummerne. Så jeg er ikke enig i at det er et rip problem, men derfor kan du sagtens forsøge at løse problemet når der rippes. Det kan godt være at du ikke er kommet til afspilleren endnu men du har jo hørt de 2 sekunders pause på den afspiller du har testet med (eller er der noget jeg helt har misforstået).

Jeg bruger selv dBpoweramp og der er et ikon "Rip as" med et ettal i baggrunden, det må være den funktion du søger. Jeg har lige testet funktionen og den virker.

Rip as One - record multiple tracks as one, or any start and end point on CD as one track,

Måske kan du også have gavn af Compilation.

• Compilation CDs - automatic handling of different artists for each track, smart retrieval of multiple artists from freedb,
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wonderl@nd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 20:10
Hej Flemming,
Først og fremmest takker for svar :o)
Jeg har ikke prøvet at afspille filerne. Men tænkte, at det er et nummer på cd'en, og så var det underligt at det blev til 10 enkelte numre.
Jeg vil prøve dbpoweramp - jeg anvender selv eac.
Tak for hjælpen indtil videre. Jeg giver lyd fra mig når jeg har prøvet det
Mvh
Michael
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wonderl@nd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 20:11
Hej Henrik og Claus
Jeg bruger eac og vil prøve med dbpoweramp
I hører nærmere
Mvh
Michael
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 22:53
Ren interesse spørgsmål.....kan i virkelig høre forskel på FLAC kontra MP3 i 320kps ?
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

Ren interesse spørgsmål.....kan i virkelig høre forskel på FLAC kontra MP3 i 320kps ?

Med prisen på lagerplads i disse tider, kan man lige så godt køre lossless. Ikke at det som sådan er et svar, men det er debateret til døde i forvejen.
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 10:07
JA alle med normal hørelse og en bare nogenlunde anlæg eller endnu bedre, med høretelefoner vil kunne høre forskel.

Man kan også med lethed høre forskel på cd kvalitet kontra hi rec filer.

Det skal dog siges at forskellen på den bedste cd lyd og den gennemsnitlige hi rec lyd ikke er så stor.
Sikkert pga at det simpelthen er lettere og få god lyd ud af hi rec filerne.
Cd kvalitet er i de fleste tilfælde rigtig godt, men det kræver sikkert en god lyd teknikker og en god lyd master Smile
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wonderl@nd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 21:12
Hej igen,
Så er jeg blevet lidt klogere. Gapless lader ikke til at virke over dlna. Som jeg forstår det er det fordi musikken skubbes ud fra en NAs. Så enten er det at rippe til en fil, ellers skal forstærkeren læse fra nas'en.
Jeg ser om jeg kan lykkedes med en af delene.
Mvh
M
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu