|
Rippe til Flac |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Wonderl@nd ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Juni-2014 kl. 15:24 |
Hej Derude,
Jeg håber at der er en guru der kan hjælpe mig. Jeg er igang med at rippe min cd samling til Flac og er kommet til SASH - Encore Une Fois. På den første cd ligger der et mix til sidst. EAC deler mixet op i flere falc filer, men jeg ville være glad for en fil. Tanken er at musikken skal streames fra en synology nas, og det er jo ikke super fedt med 2 seks mellemrum ved afspilning af mixet :) Mvh Michael
|
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er din afspiller der laver mellemrum på 2 sekunder. Det hjælper dig ikke så meget med den viden med mindre at du kan bruge en anden afspiller eller er så heldig at en firmware update kan løses problemet. Mine Popcorn C200 gør det ikke (bruge ikke NAS).
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Wonderl@nd ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
Hej Flemming,
Jeg kan se at jeg får 10 filer - men burde kun få een. Jeg er slet ikke kommet til afspilleren endnu. Det er selve rippet den er gal med. Mvh Michael
|
|
![]() |
|
Claus P ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 358 |
Hvilket program bruger du til at rippe? Jeg bruger Mediamonkey og henter så tags fra Freebook og nettet, hvis der mangler oplysninger fra den enkelte CD.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
DB Poweramp kan indstilles til at ignorere mellemrum mellem numre. Det samme kan min brænders (Plextor) software.
M.v.h. |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Hvis dit rip med 10 nummer afspilles på en afspiller med gapless ajspilning vil der IKKE være 2 sekunders ekstra pause mellem nummerne. Så jeg er ikke enig i at det er et rip problem, men derfor kan du sagtens forsøge at løse problemet når der rippes. Det kan godt være at du ikke er kommet til afspilleren endnu men du har jo hørt de 2 sekunders pause på den afspiller du har testet med (eller er der noget jeg helt har misforstået).
Jeg bruger selv dBpoweramp og der er et ikon "Rip as" med et ettal i baggrunden, det må være den funktion du søger. Jeg har lige testet funktionen og den virker.
Rip as One - record multiple tracks as one, or any start and end point on CD as one track,
Måske kan du også have gavn af Compilation.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Hej Flemming,
Først og fremmest takker for svar :o) Jeg har ikke prøvet at afspille filerne. Men tænkte, at det er et nummer på cd'en, og så var det underligt at det blev til 10 enkelte numre. Jeg vil prøve dbpoweramp - jeg anvender selv eac. Tak for hjælpen indtil videre. Jeg giver lyd fra mig når jeg har prøvet det Mvh Michael |
|
![]() |
|
Hej Henrik og Claus
Jeg bruger eac og vil prøve med dbpoweramp I hører nærmere Mvh Michael |
|
![]() |
|
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
Ren interesse spørgsmål.....kan i virkelig høre forskel på FLAC kontra MP3 i 320kps ?
|
|
![]() |
|
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
Med prisen på lagerplads i disse tider, kan man lige så godt køre lossless. Ikke at det som sådan er et svar, men det er debateret til døde i forvejen.
|
|
![]() |
|
Nille44 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 202 |
JA alle med normal hørelse og en bare nogenlunde anlæg eller endnu bedre, med høretelefoner vil kunne høre forskel.
Man kan også med lethed høre forskel på cd kvalitet kontra hi rec filer. Det skal dog siges at forskellen på den bedste cd lyd og den gennemsnitlige hi rec lyd ikke er så stor. Sikkert pga at det simpelthen er lettere og få god lyd ud af hi rec filerne. Cd kvalitet er i de fleste tilfælde rigtig godt, men det kræver sikkert en god lyd teknikker og en god lyd master
![]() |
|
Luxman L509X
Oppo BDP 105. Rega P8 med Apheta 3. LG Oled 55BX Ultrasone Signature Pro. Sonus Faber Olympia Novalll |
|
![]() |
|
Hej igen,
Så er jeg blevet lidt klogere. Gapless lader ikke til at virke over dlna. Som jeg forstår det er det fordi musikken skubbes ud fra en NAs. Så enten er det at rippe til en fil, ellers skal forstærkeren læse fra nas'en. Jeg ser om jeg kan lykkedes med en af delene. Mvh M |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |