recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvordan tester man uhd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvordan tester man uhd

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morelli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hvordan tester man uhd
    Sendt: 14-Juli-2014 kl. 12:32
Hej. Når man sætter et nyt tv op, (mærket ligemeget) hvordan tester man så UHD? Yousee viser ikke UHD, og jeg har ikke umiddelbart noget uhd-filmklip. Har prøvet med Netflix, som har noget de kalder superhd. Men ved tryk på infoknappen på fjernbetjeningen, står der kun 1080P i opløsning.

Til top
troopa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2014
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troopa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 12:59
Netflix house of cards eller breaking bad er det eneste 4k content. Ellers skal der downloades 4k klip fra nettet.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 894
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:

Hej. Når man sætter et nyt tv op, (mærket ligemeget) hvordan tester man så UHD? Yousee viser ikke UHD, og jeg har ikke umiddelbart noget uhd-filmklip. Har prøvet med Netflix, som har noget de kalder superhd. Men ved tryk på infoknappen på fjernbetjeningen, står der kun 1080P i opløsning.

SuperHD er ikke UHD.

Netflix har en smule 4K materiale: Breaking Bad serien, sæson 2 af House of Cards og så ligger der 4 naturfilm af Louie Schwartzberg.  

Jeg ved dog ikke om det kræver et særligt abonnement at få adgang til disse. Jeg fik et 6 måneders prøveabonnement med ved mit tv køb (samsung) og der var så adgang.

Alternativt kan du finde enkelte 4K film på youtube, men her er komprimeringen meget hård og ikke umagen værd.

.
Til top
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morelli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 13:13
Breaking Bad og House of Cards har jeg prøvet. Kunne som tidligere skrevet kun findes i hd. Kræver det mon specielt uhd-abonnement ? Nogle links til 4k test materiale?
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 13:27
Jeg mener, at det kun er bestemte TV-producenter/-modeller, som kan få adgang til Netflix 4K, så har man forkert mærke/model, er det "bare ærgerligt, Sonny boy".
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 13:40
Der kræves ikke et særligt abonnement til Netflix, med derimod Sony 4K og/eller Samsung UHD tv.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:

Mærket er ikke lige meget, det er ikke alle producenter/ tv mærker der kan streame Netflix 4K.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morelli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 14:19
Sidst jeg testede, var det Samsung. Virkede ikke.
Til top
troopa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2014
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troopa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 14:41
Hvilken model har du ? Hvis det er et af de første 4k tv understøtter det ikk HEVC og dermed ikke 4k uden tilkøb af boks/tilbehør.
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 16:08
Afspiller du netflix fra en app på TVet eller via ekstern enhed ?
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2004
Point: 964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 16:19
På mit Samsung 4K kører Netflix i begyndelsen laver opløsning og skruer så op, formentlig testes forbindelsen for at de om det kan trække 4K,
faktigst skal man havde en kablet forbindelse, men jeg kan trække det trådløst. Det er et Samsung UE55HU7505 og det virker med det gratis 6 mdr abn som fulgte med.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 16:21
Husk på at Netflix UHD materiale kræver en forbindelse højere end 16mbit i følge Samsung selv.
http://www.samsung.com/dk/uhdtvnetflix/
Læs under betingelser.

Mener dog at have læst at Netflix selv skriver 25+mbit, men har ikke kunne finde kilde til dette.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu