recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Død Strømforsyning,
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Død Strømforsyning,

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cmnielsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2005
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Død Strømforsyning,
    Sendt: 17-Juli-2014 kl. 09:05
Hej.
Min strømforsyning til min Sonos Bridge 100 er død, og jeg skal derfor finde en ny. Hvad hedder stikket der går ind i enheden? Der findes flere stiktyper, så jeg vil være sikker på at jeg købr den rigtige.

Et billede af stik kan ses her: 

Redigeret af cmnielsen - 17-Juli-2014 kl. 09:06
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 09:33
Jeg mener det hedder et coax strømstik, men hvad der er mere vigtigt end navnet er dimensionerne (udvendig/indvendig diameter).

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 09:37
ok, tak for svar. Må se om jeg kan finde et datablad der beskriver det. Troede det var standart og alle coax havde samme dimention?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 09:40
Du kan muligvis få ny original uden beregning:

Ellers kaldes det et DC stik, med angivelse af udvendig x indvendig diameter x længde (hvis opgivet) mm
F.eks.:

Mvh. JørgenT
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 15:13
Coax strømstik? Har jeg aldrig hørt om, DC strømstik er derimod den mest anvendte betegnelse.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 15:15
Jeg trækker min udtalelse tilbage.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Coax strømstik? Har jeg aldrig hørt om, DC strømstik er derimod den mest anvendte betegnelse.

Selve stiktypen er coax og den strøm der går igennem er DC = jævnstrøm.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 19:23
tak til alle for svar. Jeg kigger på dem.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 01:19
Hvis ikke du kan få en gennem Sonos, så er udgangseffekten den samme, som den langt de fleste tablets bruger. 5 volt ved 2 ampere altså. Og så er det bare sådan en her, du skal have til tablet laderen: http://www.amazon.co.uk/StarTech-feet-Barrel-Power-Cable/dp/B003MQO96U
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvis ikke du kan få en gennem Sonos, så er udgangseffekten den samme, som den langt de fleste tablets bruger. 5 volt ved 2 ampere altså. Og så er det bare sådan en her, du skal have til tablet laderen: http://www.amazon.co.uk/StarTech-feet-Barrel-Power-Cable/dp/B003MQO96U

Mange tak for link og info :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu