|
Bedste alt-i-et - findes der noget hæderligt? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
8700 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Marts-2011 Sted: Horsens Status: Offline Point: 35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Juli-2014 kl. 11:23 |
Hej,
Jeg er klar over at det nærmer sig helligbrøde, men er træt af at surround grej efterhånden fylder det halve af stuen. Jeg er blevet magelig, og ønsker at minimere kabeltræk både bagved TV og på tværs af stuen. Derfor vil jeg forsøge mig med et alt-i-et sæt. Jeg er klar over at man går på kompromis med lydkvaliteten, ift. et stort fyldigt setup.
Nogen der tør komme med anbefalinger, eller pege mig i en retning?
Prisklasse...tjaa, er klar over at 5.000 giver plastiklyd, så er klar til at smide en ordentlig mønt på det.
Har tjekket Bose, men synes det er prissat helt ude i hampen, ift. hvad pengene giver.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Køb en ordentlig soundbar.
Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Køb en Sonos Playbar. Ingen plastiklyd, men hæderlig lyd
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Du får ikke surround i Sonos Playbar for 5000 kr. Og selv med et sæt Play:1 så er der ingen garanti for at TVet er i stand til at sende 5.1 lyd via SPDIF hvis kilden er HDMI. Blot så man er OBS på begrænsningen.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
8700 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Marts-2011 Sted: Horsens Status: Offline Point: 35 |
Har været ved at kigge, og har set at flere nævner det Torben antyder - at TV'et kan være en begræsning. Jeg har et Pioneer 5090, nogen der ved hvad det sender ud på den optiske lydudgang, og om det vil spille sammen med Sonos?
Såvidt jeg kan forstå hedder det Sonos Playbar, Play:1/3, sammen med deres subwoofer? Så er man også omkring 15K, såvidt jeg kan se...
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ja det er løsningen uden ledninger. Der skal stadigvæk strømledning til højttalerne. Prisen er ikke højere end et trad. surroundanlæg. Men hvis der ikke kan overføres 5.1 er det jo ligemeget.
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Jeg synes du skal overveje om "lyd hele vejen rundt" er vigtigere end "god lyd". Og dermed om du måske skal nøjes med to gode højttalere i stedet for fem dårlige. Mange af de "subwoofere" der følger med anlæg i den klasse, kan reelt ikke levere mere bas end et par reol-højttalere kan. Det virker bare sådan, fordi der er skruet op for dem ifht. resten af frekvensområdet. Hvis du tog et par almindelige reol-højttalere af rimelig kvalitet, og skruede op for bassen, så ville du kunne få lige så høj lyd, med lige så meget bas, men med væsentligt bedre lyd. Bare kun i to kanaler.
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
Jeg tror at mine to gode højttalere giver mere "surround-fornemmelse" end et af de "gode" alt-i-et systemer.
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Jeg vil nok en gang gerne slå et slag for B&W Panorma 2 soundbaren evt køb en go brugt sub til så er du godt kørende.
Igen - det ER ikke surround, men rodet er væk. Alle kan bruge det og så får du altså en lækker lyd trods alt. Jeg købte forrige år et Harman Kardon BDS880 system til ca 13.000kr. Jeg blev aldrig glad for det. Så solgte jeg og fik en fuldfed Yamaha receiver med de prisbillige Dali Zensor højttalere. Det var et lækkert setup, men ikke specielt konevenligt. Ikke diskret og efter en omflytning umuligt at få plads til. Dernæst kom der småbørn, så jeg ville gerne sikre mig mod pilfingre og tænkte at det nok var få gange jeg ville side og se film med den ønskede volumen. Så mit kompromis, blev et brugervenligt, pilfingersikkert og ikke mindst diskret setup. Det skal siges jeg er en sucker for B&W, men jeg mener ingen er i nærheden af Panorama´s design. Min Yamaha/Zensor setup gav en federe surround oplevelse, men alligevel foretrækker jeg min Panorama. Den giver et god bredt lydbillede. Test den og jeg gætter på du overraskes af en soundbar
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 20 ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
Jeg har sat en Samsung HW-H750 soundbar og subwoofer til mit Samsung TV, det spiller bare og kører selvfølgelig på én remote ;-)
Man kan sætte det til helt trådløst, bortset fra strøm selvfølgelig, men jeg har valgt HDMI ARC fordi jeg alligevel har alle kabler ført igennem væggen til et tilstødende værelse, så ét fra eller til ;-) Forbindelsen til subwooferen er dog trådløs. Jeg overvejede Sonos, men som jeg kunne læse mig frem til ville det frembringe en fejlmeddelse op på skræmen hver gang jeg skruede op eller ned for lyden, ikke det store problem men alligevel, og så har Sonos ikke subwoofer med som standard.
Redigeret af donlon - 17-Juli-2014 kl. 16:37 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |