recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Danske priser på OneDrive
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Danske priser på OneDrive

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 910
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Danske priser på OneDrive
    Sendt: 16-Juli-2014 kl. 14:05
Microsoft meldte i juni ud at priserne på lagring i deres cloud-løsning ville falde drastisk i pris. jf. denne nyhed fra d. 23/6 her på siden: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=11157
Den gang var der imidlertid ikke offenliggjort danske priser.

Når jeg kikker på min lagerplads i dag, er der følgende informationer:

Ved årlig betaling:
20 GB = 56 DKK/årligt
50 GB = 139 DKK/årligt
100 GB = 279 DKK/årligt
200 GB = 558 DKK/årligt

Hvis jeg vælger månedlig betaling er priserne:
20 GB  udgår
50 GB = 30 DKK/månedligt (lig 360 DKK/årligt)
100 GB = 45 DKK månedligt(lig 540 DKK/årligt)
200 GB = 70 DKK/månedligt(lig 840 DKK/årligt)

Er det bare mig, der ikke kan regne, eller ligner det langt fra de priser, der blev nævnt fra Microsoft i juni (2 USD for 100 GB og 4 USD for 200 GB)?

Jeg kan dog endnu ikke vælge den månedlige betaling, så det er måske kun midlertidige priser.
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 14:40
En del af nyheden, var også at folk med Office 365 abonnement ville få 1 TB lagerplads. 

Vi har Office 365 og har stadig omkring 20 GB plads på vores OneDrive.

Så mit bud er, at det endnu ikke er implementeret.
Til top
troopa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2014
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troopa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 14:50
Der står i linket at de går fra 7gb til 15gb gratis, jeg har 10gb ? Mon jeg også bliver opgraderet til 15? må man vel gå ud fra... betaler i øvrigt intet.

Redigeret af troopa - 16-Juli-2014 kl. 14:52
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af troopa troopa skrev:

Der står i linket at de går fra 7gb til 15gb gratis, jeg har 10gb ? Mon jeg også bliver opgraderet til 15? må man vel gå ud fra... betaler i øvrigt intet.

Formentlig 7+3 (camera backup bonus).
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 894
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 16:21
Ja jeg har så fået 1TB på mit drive og jeg har Office 365 personal abonnement. Købt på min iPad sidst jeg var i Vegas, så det er US takst :-)< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
.
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 23:07
Alle med office365 skulle gerne i dag have fået 1TB plads på deres OneDrive
Jeg har fået det.

Redigeret af pmalm - 16-Juli-2014 kl. 23:08
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 06:56
Samme her.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af rasmusvn rasmusvn skrev:

Oprindeligt skrevet af troopa troopa skrev:

Formentlig 7+3 (camera backup bonus).

JA - man beholder sine 3 GB "Filmrullebonus", som de kalder det. Således at man i alt, efter opgraderingen incl. bonussen har 18 GB. 
Til top
Romer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Romer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 07:14
Oprindeligt skrevet af Splinten Splinten skrev:

Microsoft meldte i juni ud at priserne på lagring i deres cloud-løsning ville falde drastisk i pris. jf. denne nyhed fra d. 23/6 her på siden: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=11157
Den gang var der imidlertid ikke offenliggjort danske priser.

Når jeg kikker på min lagerplads i dag, er der følgende informationer:

Ved årlig betaling:
20 GB = 56 DKK/årligt
50 GB = 139 DKK/årligt
100 GB = 279 DKK/årligt
200 GB = 558 DKK/årligt

Hvis jeg vælger månedlig betaling er priserne:
20 GB  udgår
50 GB = 30 DKK/månedligt (lig 360 DKK/årligt)
100 GB = 45 DKK månedligt(lig 540 DKK/årligt)
200 GB = 70 DKK/månedligt(lig 840 DKK/årligt)

Er det bare mig, der ikke kan regne, eller ligner det langt fra de priser, der blev nævnt fra Microsoft i juni (2 USD for 100 GB og 4 USD for 200 GB)?

Jeg kan dog endnu ikke vælge den månedlige betaling, så det er måske kun midlertidige priser.

Jeg modtog en mail fra Microsoft 30/06 hvor der stod følgende:

Dit OneDrive bliver snart endnu bedre. Vi er ved at opdatere vores abonnementer, så du får samme mængde lagerplads til en lavere pris uden binding.

Med dit nuværende abonnement har du:
50 GB for 139 DKK om året
(11.58 om måneden)

Med dit nye abonnement får du:
50 GB for 7 DKK om måneden

Vi opdaterer automatisk dit abonnement den 31. august. Du vil få refunderet et beløb svarende til den resterende tid i dit nuværende abonnement på det kreditkort, som blev brugt ved køb af abonnementet, før det blev flyttet til det nye månedlige abonnement.

Du behøver ikke at foretage dig noget nu, men du kan til enhver tid ændre dit abonnement. Ved ikke at annullere dit abonnement accepterer du opdateringen af abonnementet.
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Point: 910
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 07:37
Nu er mine priser også opdateret, men jeg har dog ikke valgmuligheden med 50 GB. Kan tyde på at Microsoft fremadrettet vil satse på 100 og 200 GB, men ikke vil tage det fra kunderne som de allerede har på nuværende tidspunkt.
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 08:28
Har lige et enkelt spørgsmål omkring Onedrive. Håber det er okay med OP.

Når man anvender Onedrive skrivebordsapp, hvad er så forskellen på "Kun tilgængelig Online" og "Tilgængelig Offline"?

For så vidt jeg kan se, uanset hvad man vælger gemmer den filerne lokalt.

Grunden til jeg spørger er, at jeg i går ville lave en backup til Onedrive i en mappe sat til "Kun tilgængelig Online" og løb tør for plads på min PC. Jeg backede up fra NAS til Onedrive via min bærbar.

Jeg er klar over jeg blot kan fjerne den pågældende mappe fra at synce til PC/skrivebordsapp. Men er stadig nysgerrig efter forskellen.

Redigeret af Silentbob - 18-Juli-2014 kl. 08:38
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu