|
Fremtidssikret 4K TV? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6395 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Juli-2014 kl. 13:08 |
|
Jeg er så småt begyndt at overveje at afvikle min hjemmebio med projektor og stort lærred
Det er ingenlunde nødvendigt til streaming... det er en trist realitet med Blockbuster og nem adgang til BD væk og borte Så kan I anbefale en 55" 4K-skærm med HDMI 2.0, HDCP 2.2, HEVC og hvad det ellers hedder Eller måske skal det slet ikke være 4K? Det var bare for at være fremtidssikret Så skulle det være 65" Full HD Redigeret af jake51 - 19-Juli-2014 kl. 13:11 |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Som du ved er intet fremtids sikret, og måske specielt ikke hvad angår 4K. Omvendt, så er jeg jo bekendt med, at Samsung har deres Evolution boks som kan udskiftes i takt med udviklingen, og at Sony og Panasonic i 2014 modellerne har indbygget hvad man forventer til f.eks. 4K BD. Men der er nok ingen der kan garantere en pind
![]() Det der til gengæld er hyper vigtigt for dig er en bredbåndsforbindelse med høj hastighed. Du vil formentlig kunne streame rigtigt meget 4K i fremtiden. Redigeret af Hother - 19-Juli-2014 kl. 13:50 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
|
Når man kigger på 4K-skærme, så synes jeg det er en fejl at afskrive streaming fra start. Det er pt. den eneste måde, man kan få 4K-indhold ind i skærmene på og det vil også i årene der kommer være en af de primære måder. Og kvaliteten på f.eks. Netflix's 4K-indhold overgår allerede Blu-ray-kvalitet.
Men når det er sagt, så synes jeg du bør vente til minimum efteråret, måske start 2015, når du nu decideret søger en 4K-skærm til at erstatte en hjemmebio. Der er stadig ikke klarhed over om en evt. 4K Blu-ray-standard vil indeholde f.eks. Rec.2020 farverum og højere frame rate, men hvis den gør, vil der nok også ske noget fra tv-producenternes side. De understøtter kun selve 4K-opløsning i Ultra HD standarden; ikke de andre elementer. Jeg forestiller mig, at en annoncering af et 4K Blu-ray-format kommer enten på IFA til september eller CES til januar.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Det håber jeg da ikke helt at du har ret i Rasmus, for jeg fik at vide af både en Panasonic og en Sony forhandler, at deres 2014 modeller vil kunne opfylde alle nye krav til f.eks. 4K BD - evt. ifm. med opdateringer. Om det så også gælder for Netflix i BD-kvalitet, det ved jeg ikke, for jeg spurgte specifikt til 4K BD
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6395 |
|
Så venter jeg og ser...
Har lige set Kartellet på Apple TV i godkendt kvalitet Men i går så jeg noget på Netflix US med nedskaleret opløsning 240 SD ![]() Føj da |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
|
Det er umuligt at sige med sikkerhed, for der er intet meldt ud om 4K Blu-ray. Kun at man har godkendt arbejdet i arbejdsgruppen. Det er ikke engang sikkert, at en ny Blu-ray-standard kommer. Den nuværende har jo ikke ligefrem været en kommerciel succes. Derfor kan forhandlerne/producenterne heller ikke garantere noget. Jeg tror ikke det er usandsynligt at Blu-ray vil understøtte f.eks. Rec.2020 farver og 10 eller 12-bit farvedybde. Det kan 4K-skærmene ikke i dag håndtere, men det betyder ikke, at eventuelle 4K Blu-ray-film ikke vil kunne afspilles; bare at man ikke får 100 % udbytte af indholdet på skiven.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
|
Ak ja, det er en jungle at købe et simpelt tv
![]() |
||
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 20 ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
|
Der er intet der er fremtidsikret, jeg har lige købt det nye Samsung HU7505 55" med hele svineriet, HDMI 2.0, USB 3.0 og HEVC så det holder vel et stykke tid. Men det der er "fremtidsikret" ved det, er at de laver deres One-connect boks som kan tilsluttes med et enkelt kabel og som indeholder nyt hardware, evt. nye standarder og tilslutninger til en overkommelig pris, den sidste nye boks der opgraderer deres 2013 modeller koster ca 3000.-
Trods alt er det billigere end at købe nyt TV når den tid kommer Redigeret af donlon - 20-Juli-2014 kl. 20:07 |
||
![]() |
||
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 964 |
|
Har købt det samme netop fordi det pt har alt man skal bruge, men fremtidssikret er nok relativt, afhænger af tidshorisont og hvad opdateringsboxene kan klare.Men en 3-4 år skulle vel være hjemme.
|
||
Med venlig Hilsen
Johnny |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
|
Så må man bare håbe at skærmen holdet mere end et par år, det er jo Samsung.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 20 ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
|
Tjo, jeg har 2 andre Samsung LCD'er der triller derudaf på +3 år så de er nok hverken værrer eller bedre end andre ;-)
|
||
![]() |
||
O'Riley ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2009 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 171 |
|
Jeg har aldrig haft nogle problemer med mine samsung tv, har haft dem i mange år og de virker upåklageligt.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |