recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPad Air vs. iPad Retina?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPad Air vs. iPad Retina?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPad Air vs. iPad Retina?
    Sendt: 25-Juli-2014 kl. 16:59
Hej,

Er der stor forskel på iPad Air og iPad Retina?

Jeg sidder lige nu og skriver fra en iPad Air (model md785kn/a) og den kører fortræffeligt, men jeg kan se at iPad Retina koster 700 kr. mindre, men er det besparelsen værd? Jeg er ligeglad med at iPad Air er lidt mindre, tvært i mod, det gør den jo nok bare mere "handy", men er skærmen meget bedre på Retina?

Hvad ville få dig til at vælge hvad og hvorfor? Er den 7A chip meget bedre end Retinas A6X?
          
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 17:12
Øh air er top modellen.
iPad retina er vel en iPad 4, som er dårligere på samtlige punkter i forhold til air
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 18:00
Øh, det er jeg godt klar over, men som jeg spørger så tydeligt, er Retina 700 kr. besparelse værd og er skærmen stadig bedre på Retina?
          
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 18:07
Hvorfor tror du den er bedre på retina.

Om den er besparelsen værd, kan du kun selv svare på. Det er kun sølle 700kr
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 18:21
Er Retina ikke Apples bedste skærm? Som der også sidder på en iPhone 4 og nyere? Derfor tror jeg måske at Retina skærmen er bedre, forstår du?

Så hvis Retina skærmen er meget bedre end iPad Air, så vil jeg klart hellere spare de 700 og have en bedre skærm.
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 18:29
Det er også svært for mig at svare på om de 700 er besparelsen værd, i og med at jeg ikke kender til de nye modeller, andet end at jeg tror/troede at Retina skærmen er den bedste skærm der er ude fra Apple?

Det kan jeg jo selvfølgelig selv læse mig til, men hvis en venlig sjæl gad svare på mit spørgsmål, så ville det da være fedt.

          
Til top
ilu-dazed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ilu-dazed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 18:34
iPad air har også retina skærm.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 18:39
Ok, det vidste jeg ikke. Det skriver de ikke på hjemmesiden.

http://www.apple.com/dk/ipad/compare/
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Ok, det vidste jeg ikke. Det skriver de ikke på hjemmesiden.

http://www.apple.com/dk/ipad/compare/

Rul ned til Skærm. Der står det.

Venlig hilsen
KB
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 19:17
Jeg mener ikke det et besparelsen værd, iPad 5 air er bedre end iPad 4 retina på alt
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7082
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 20:18
Skærmen er vel ens.   Men air er hurtigere og lettere.

Skrevet på en iPad air :-)
Til top
Skyas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Juli-2012
Sted: Kastrup
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 23:32
Min far sidder på nyindkøbt air, jeg har selv Retina..

Jeg synes der er KÆMPE foreskel på den, og klart de 700kr ekstra værd.

Air er en god tand hurtigere end retina, og synes den er langt mere behagelig at sidde med.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu