recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 720P på Philips 42PF9831D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket720P på Philips 42PF9831D

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Emne: 720P på Philips 42PF9831D
    Sendt: 29-September-2006 kl. 11:09

Hej
Jeg har netop erhvervet et Philips 42PF9831D, og er vildt begejstret.

En enkelt anke til Philips (har orettet en forespørgsel hos dem) dog, til at starte med var Danmark ikke listet under lande der sender DVB-T, og derfor blev der ikke søgt efter diditale kanaler, men efter en opgradering af firmware, fandt det masser af digitale kanaler, til gengæld kan jeg ikke længere afspille film fra min PC via ethernet kabel (har ikke prøvet fra USB), men nu kommer der bare et sort billede uden fejl, men ingenting sker når jeg vælger en film fra Philips Media Manager listen, har prøvet DIVX,MPG og VOB filer.

Men her kommer mit egentlige spørgsmål som jeg håber nogle har løsningsforslag til:
Jeg har koblet min PC til fjernsynet via et DVI-D kabel og en DVI-D/HDMI adapter, for at se film m.m fra min installerede Mediaportal.
Den eneste opløsning jeg kan få vist uden forvanskning af billedet er 800X600, når jeg forsøger med 1280X720P så kommer der prikker og nogle gange streger i forskellige farver henover billedet. Prikkerne bliver konstant vist samme sted, fjernsynet "mister" forbindelsen og bliver blåt for derefter at vise billedet igen,  jeg kan tildels fjerne prikker og streger ved at justere på farve opsætningen fra PC'en via enten Powerstrip eller NVIDIA forceware 91.46 driveren (har et 6600 kort). Det skal siges jeg på intet tidspunkt har brugt både NVIDIA og Powerstrip samtidigt, men afinstalleret NVIDIA driveren og reinstalleret når jeg skulle bruge Powerstrip 
Jeg mistænker Powerstrip eller NVIDIA ikke helt kan "forstå" fjernsynet og sender de forkerte signaler til det?
Med programmet Moninfo kan jeg se de opløsninger fjernsynet understøtter, og jeg har forsøgt fra Powerstrip at oprette mine egne "custom resolutions", uden held. 
Følgende billeder viser mit fjernsyn med 1280X720P opløsning, hvis man kigger grundigt kan man sagtens se prikkerne jeg snakker om, og læg mærke til min sorte "desktop" som går helt grassat.

Nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre? eventuelt en "custom resolution" der passer til fjernsynet med Powerstrip?

Redigeret af ridderdk - 29-September-2006 kl. 12:44
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2006 kl. 12:09
Det var nogle store billeder...
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Online
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2006 kl. 12:41

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Det var nogle store billeder...

Ja, mon ikke, jeg kan ikke overskue hvad de indholder, da min PC vist er forsløv...

mvh Christian
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2006 kl. 12:48
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2006 kl. 13:08
Tak for det 

Et par spm:

1. Har du prøvet med VGA?
2. Kvalitet/længde af DVI/HDMI kabel?
3. Har du prøvet med en anden PC?
4. Har du prøvet 1360(1366)x768?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2006 kl. 13:22

hej

1 Jeg har ikke prøvet med VGA kabel, hvis det er det du mener?
hvis du mener VGA opløsning, så er der heller ikke problemer ved 640X480
2 Længden på DVI kabel er 6 meter, og er købt hos AVCONNECTION.COM (go kvali)
3 Nej, det er nok det næste jeg vil prøve, måske ikke en anden pc, men et andet grafikkort
4 ja, langt de fleste obskure opløsninger er prøvet, powerstrip siger fjernsynet's native opløsning er 1336X752 så det har jeg også prøvet

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2006 kl. 20:39

Nu har jeg prøvet også med et Geforce 7600GT kort med præcis samme symptomer, derimod satte jeg en Xbox 360 til via component kabel, og fjernsynet registrede opløsningen til 720P og alt var skarpt og klart!

Er der ingen der med succes har sat et af de nye Philips fjernsyn op til at vise HD fra en PC? - please

Redigeret af ridderdk - 29-September-2006 kl. 22:26
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 08:46
Det har brugeren bibihest, prøv at sende ham en pb, han har et 37pf9731d.
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 08:48

Og få så de klistermærker af din skærm

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2006 kl. 12:14

Nå, jeg sidder nu og kan næsten ikke vente med at komme hjem fra arbejde og flytte min PC hen til fjernsynet of forbinde med 1 et meter kabel istedet, fordi jeg fandt nedenstående på AVCONNECTION's hjemmeside.
Mit kabel er 7,5 meter langt og jeg bruger en adaptor, så noget kunne tyde på det er mit problem. Jeg har netop et synligt mønster af prikker i billedet.
Jeg vender tilbage og fortæller om det var problemet, hvis nogen ellers er interesserede.

Ved at benytte et HDMI - DVI kabel kan man koble apparater sammen der benytter hver sin standard. Ved brug af et sådant kabel vil apparaterne benytte DVI-D protokollen, da det er den ældste og laveste fælles nævner af de to typer. Ved kabeltræk på over 5 meter anbefales det at man benytter et rent HDMI-DVI kabel, da indsættelse af en adaptor øger støjpåvirkningen og man kan resikere at signalet bliver for dårligt.
Signalet bliver ikke gradvis synligt svækket som alm. analoge forbindelse, men hvis der er for meget støjpåvirkning på et DVI eller HDMI kabel, så vil der enten være sort skærm, periodiske billede udfald eller et synligt mønster af prikker i billedet. Det hænger naturligvis noget med opløsningen, da højere opløsning kræver større datamængde og hastighed.
Henrik

Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2006 kl. 16:36

Har du evt haft dit kabel til at løbe sammen med andre kabler?

Bruger selv 10m uden problemer

Håber for dig at det er "det eneste problem" så det kan virke igen

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2006 kl. 17:24

Ja, kablet løber sammen med scart, højttaler, component og antennekabel.
Jeg har lige sat et 1 meter kabel til adapteren og ENDELIG kunne jeg få et helt rent signal ved 720P (har ikke prøvet andet).
Derfor har jeg nu bestilt et DVI-HDMI (SUPRA High grade) kabel på 6 meter hos AVconnection. Derved håber jeg mine problemer er løst (kablet er kortere, kvaliteten skulle være bedre, og adapteren droppes) :-)
Kan det have den store betydning at kablerne ligger i samme kabelbakke?, når PC'en skal bruges vil det kun være DVI kablet og højttalerne der vil være signal i.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu