recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fremtidssikret 4K TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fremtidssikret 4K TV?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fremtidssikret 4K TV?
    Sendt: 19-Juli-2014 kl. 13:08
Jeg er så småt begyndt at overveje at afvikle min hjemmebio med projektor og stort lærred
Det er ingenlunde nødvendigt til streaming... det er en trist realitet med Blockbuster og nem adgang til BD væk og borte
Så kan I anbefale en 55" 4K-skærm med HDMI 2.0, HDCP 2.2, HEVC og hvad det ellers hedder
Eller måske skal det slet ikke være 4K?
Det var bare for at være fremtidssikret
Så skulle det være 65" Full HD

Redigeret af jake51 - 19-Juli-2014 kl. 13:11
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2014 kl. 13:47
Som du ved er intet fremtids sikret, og måske specielt ikke hvad angår 4K. Omvendt, så er jeg jo bekendt med, at Samsung har deres Evolution boks som kan udskiftes i takt med udviklingen, og at Sony og Panasonic i 2014 modellerne har indbygget hvad man forventer til f.eks. 4K BD. Men der er nok ingen der kan garantere en pind  Smile

Det der til gengæld er hyper vigtigt for dig er en bredbåndsforbindelse med høj hastighed. Du vil formentlig kunne streame rigtigt meget 4K i fremtiden.

Redigeret af Hother - 19-Juli-2014 kl. 13:50
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2014 kl. 14:50
Når man kigger på 4K-skærme, så synes jeg det er en fejl at afskrive streaming fra start. Det er pt. den eneste måde, man kan få 4K-indhold ind i skærmene på og det vil også i årene der kommer være en af de primære måder. Og kvaliteten på f.eks. Netflix's 4K-indhold overgår allerede Blu-ray-kvalitet.

Men når det er sagt, så synes jeg du bør vente til minimum efteråret, måske start 2015, når du nu decideret søger en 4K-skærm til at erstatte en hjemmebio. Der er stadig ikke klarhed over om en evt. 4K Blu-ray-standard vil indeholde f.eks. Rec.2020 farverum og højere frame rate, men hvis den gør, vil der nok også ske noget fra tv-producenternes side. De understøtter kun selve 4K-opløsning i Ultra HD standarden; ikke de andre elementer.
Jeg forestiller mig, at en annoncering af et 4K Blu-ray-format kommer enten på IFA til september eller CES til januar.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2014 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Når man kigger på 4K-skærme, så synes jeg det er en fejl at afskrive streaming fra start. Det er pt. den eneste måde, man kan få 4K-indhold ind i skærmene på og det vil også i årene der kommer være en af de primære måder. Og kvaliteten på f.eks. Netflix's 4K-indhold overgår allerede Blu-ray-kvalitet.

Men når det er sagt, så synes jeg du bør vente til minimum efteråret, måske start 2015, når du nu decideret søger en 4K-skærm til at erstatte en hjemmebio. Der er stadig ikke klarhed over om en evt. 4K Blu-ray-standard vil indeholde f.eks. Rec.2020 farverum og højere frame rate, men hvis den gør, vil der nok også ske noget fra tv-producenternes side. De understøtter kun selve 4K-opløsning i Ultra HD standarden; ikke de andre elementer.
Jeg forestiller mig, at en annoncering af et 4K Blu-ray-format kommer enten på IFA til september eller CES til januar.

Det håber jeg da ikke helt at du har ret i Rasmus, for jeg fik at vide af både en Panasonic og en Sony forhandler, at deres 2014 modeller vil kunne opfylde alle nye krav til f.eks. 4K BD - evt. ifm. med opdateringer. Om det så også gælder for Netflix i BD-kvalitet, det ved jeg ikke, for jeg spurgte specifikt til 4K BDSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2014 kl. 15:22
Så venter jeg og ser...
Har lige set Kartellet på Apple TV i godkendt kvalitet
Men i går så jeg noget på Netflix US med nedskaleret opløsning 240 SD
Føj da
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2014 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det håber jeg da ikke helt at du har ret i Rasmus, for jeg fik at vide af både en Panasonic og en Sony forhandler, at deres 2014 modeller vil kunne opfylde alle nye krav til f.eks. 4K BD - evt. ifm. med opdateringer. Om det så også gælder for Netflix i BD-kvalitet, det ved jeg ikke, for jeg spurgte specifikt til 4K BDSmile 

Det er umuligt at sige med sikkerhed, for der er intet meldt ud om 4K Blu-ray. Kun at man har godkendt arbejdet i arbejdsgruppen. Det er ikke engang sikkert, at en ny Blu-ray-standard kommer. Den nuværende har jo ikke ligefrem været en kommerciel succes. Derfor kan forhandlerne/producenterne heller ikke garantere noget.

Jeg tror ikke det er usandsynligt at Blu-ray vil understøtte f.eks. Rec.2020 farver og 10 eller 12-bit farvedybde. Det kan 4K-skærmene ikke i dag håndtere, men det betyder ikke, at eventuelle 4K Blu-ray-film ikke vil kunne afspilles; bare at man ikke får 100 % udbytte af indholdet på skiven.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2014 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er umuligt at sige med sikkerhed, for der er intet meldt ud om 4K Blu-ray. Kun at man har godkendt arbejdet i arbejdsgruppen. Det er ikke engang sikkert, at en ny Blu-ray-standard kommer. Den nuværende har jo ikke ligefrem været en kommerciel succes. Derfor kan forhandlerne/producenterne heller ikke garantere noget.

Jeg tror ikke det er usandsynligt at Blu-ray vil understøtte f.eks. Rec.2020 farver og 10 eller 12-bit farvedybde. Det kan 4K-skærmene ikke i dag håndtere, men det betyder ikke, at eventuelle 4K Blu-ray-film ikke vil kunne afspilles; bare at man ikke får 100 % udbytte af indholdet på skiven.

Ak ja, det er en jungle at købe et simpelt tvConfused
Til top
Bruger udmeldt 20 Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 31-December-2005
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2014 kl. 19:51
Der er intet der er fremtidsikret, jeg har lige købt det nye Samsung HU7505 55" med hele svineriet, HDMI 2.0, USB 3.0 og HEVC så det holder vel et stykke tid. Men det der er "fremtidsikret" ved det, er at de laver deres One-connect boks som kan tilsluttes med et enkelt kabel og som indeholder nyt hardware, evt. nye standarder og tilslutninger til en overkommelig pris, den sidste nye boks der opgraderer deres 2013 modeller koster ca 3000.- 

Trods alt er det billigere end at købe nyt TV når den tid kommer

Redigeret af donlon - 20-Juli-2014 kl. 20:07
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2004
Point: 964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2014 kl. 20:05
Har købt det samme netop fordi det pt har alt man skal bruge, men fremtidssikret er nok relativt, afhænger af tidshorisont og hvad opdateringsboxene kan klare.Men en 3-4 år skulle vel være hjemme.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2014 kl. 20:49
Så må man bare håbe at skærmen holdet mere end et par år, det er jo Samsung.
Til top
Bruger udmeldt 20 Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 31-December-2005
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2014 kl. 20:51
Tjo, jeg har 2 andre Samsung LCD'er der triller derudaf på +3 år så de er nok hverken værrer eller bedre end andre ;-)
Til top
O'Riley Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2009
Sted: Århus, Denmark
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Riley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2014 kl. 21:02
Jeg har aldrig haft nogle problemer med mine samsung tv, har haft dem i mange år og de virker upåklageligt.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu